Red Bull poníženě žadoní u Renaultu
Ferrari odmítlo poskytnout své motory hlavnímu týmu Red Bull. Na rozdíl do rakouského týmu ale Toro Rosso stále může přijmout nabídku a v příštím roce tak využívat letošní specifikaci pohonných jednotek od Ferrari. Pro Red Bull to nejsou vůbec dobré zprávy a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Šéf týmu Christian Horner a Helmut Marko…
Ferrari odmítlo poskytnout své motory hlavnímu týmu Red Bull. Na rozdíl do rakouského týmu ale Toro Rosso stále může přijmout nabídku a v příštím roce tak využívat letošní specifikaci pohonných jednotek od Ferrari.
Pro Red Bull to nejsou vůbec dobré zprávy a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Šéf týmu Christian Horner a Helmut Marko se již během prvního tréninku v Soči setkali s Berniem Ecclestonem za účelem vyřešit tuto nelehkou situaci.
Ještě celkem nedávno se spekulovalo o tom, že Ferrari může poskytnout motor pouze jednomu z týmů Red Bull nebo Toro Rosso, aby zůstal zachován letošní počet zákaznických týmů. Toto místo uvolnil Manor, který přechází k Mercedesu. Zdálo se tak logické, že přednost dostane hlavní tým a Toro Rosso by bylo nuceno poradit si nějak jinak. V úvahu přicházela i Honda. Aktuálně je podle vyjádření šéfa týmu Ferrari Arrivabeneho situace zcela opačná:
“Red Bull nemá motor pro rok 2016 a někteří to dávají za vinu nám. Rozhodně to není jednoduché, protože kdybychom měli dodávat motory pro oba týmy, tak bychom museli změnit dosavadní postupy vývoje a výroby. Jsem přesvědčen, že se Red Bull stoprocentně spoléhal na motor do Mercedesu, a proto vypověděl smlouvu s Renaultem. Kdyby se na nás obrátili o pár měsíců dříve, tak bychom měli více času sehnat nové vyškolené inženýry a náš pohled na věc mohl vypadat úplně jinak.”
Zdá se, že řešení je v nedohlednu. Pokud se Red Bull klepne přes prsty a začne se chovat alespoň trochu zodpovědněji, je stále reálné, že se usmíří s Renaultem. Renault také skrze Ecclestona může požádat o změnu vedení Red Bullu, ale zda by to pomohlo, zůstává nezodpovězenou otázkou.
Je tady totiž ještě jeden problém: Ačkoli by šéf programu F1 Renaultu Ciryl Abiteboul byl ochoten povznést se nad věc a s Red Bullem zůstat i příští rok, má sám problém přesvědčit správní radu Renaultu a jejího šéfa Carlose Ghosna. Proč by měl Renault pokračovat s klientem, který automobilku sérií velmi kritických a negativních prohlášení výrazně poškodil? Přesto se začíná zdát, že je to nakonec opravdu jediná možnost Red Bullu. I když jak včerejšky ukázaly, zítřky skýtají nečekaná tajemství.
Diskuse k článku