Red Bull od roku 2021 s „vlastním“ motorem

Nové pohonné jednotky, kterými F1 bude disponovat od roku 2021, znamenají mimo jiné potenciální příchod nových motorářů. Ten bude mít podle neoficiálních zpráv za následek to, že se Red Bull konečně rozejde s Renaultem a naváže exkluzivní partnerství s odlišným výrobcem agregátů.

Štítky: Aston Martin Ilmor Red Bull Zveřejněno 27. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

Hlavním znakem nových agregátů by měla být jejich větší technická jednoduchost, nižší náklady na jejich výrobu a vyšší produkovaný hluk. Takové je nařízení FIA, která nyní spolu s týmy vypracovává finální formát takového motoru. Přizvány byly i další firmy jako Volkswagen, Aston Martin, Cosworth či Illmor, které by se mohly po roce 2021 stát výrobci motorů.

Red Bull, který už dříve disponoval plány na stavbu vlastního agregátu, což ale kvůli vysoké ceně zavrhl, se netají dlouhodobou nespokojeností s Renaultem. A právě tady, při tvorbě nových pravidel a přizvání dalších firem, vzniká zajímavé spojení, jehož výsledkem by mohlo být ukončení spolupráce mezi rakouským týmem a francouzským motorářem. Zatímco Renault se jako tovární tým chce logicky soustředit hlavně sám na sebe, Red Bull by mohl dostávat motor na míru od Aston Martinu, se kterým už spolupracoval na návrhu hypercaru Valkyrie.

Za frustrací z výsledků stojí Verstappenova nevyzrálost

Tento krok, tedy dodávat motory Red Bullu, by uvítal i samotný Aston. „Vždycky je otázka, jestli chcete fungovat jako tým,“ zamýšlí se výkonný ředitel Aston Martinu Andy Palmer. „Naším hlavním konkurentem je Ferrari, takže v tomto ohledu by dávalo smysl se nějakým způsobem do F1 zapojit. Ale naše společnost, která se právě dostala do zisku, nemá 350 až 400 milionů ročně, které by utratila ve formuli.

Pokud však bude vynaložen určitý limit na počet lidí nebo peněz, které můžete utratit na vývoj nového motoru, a bude to rozumný limit, máme dobrý důvod k tomu to prostudovat,“ dodal Andy Palmer.

Red Bull by mohl navíc celý projekt spolufinancovat, a to částkou přibližně 20 milionů, které nyní platí Renaultu za jeho motory. S ohledem na exkluzivitu partnerství by Red Bull mohl Aston Martinu samozřejmě platit větší sumu.

Druhou možností by pak mohla být spolupráce s Mariem Illienem, který sdělil veřejně svoji touhu dodávat motory do F1 po roce 2021 – ovšem pouze, pokud najde vhodného partnera pro projekt. Co třeba Red Bull, se kterým už Illienova firma Ilmor v minulosti spolupracovala?

Poslední, a dost možná nejreálnější scénář hovoří dokonce o vytvoření triumvirátu ve složení Red Bull – Aston Martin – Ilmor. Celý koncept by mohl fungovat především z marketingového pohledu. Red Bull se snaží dostat vlastní motor, se kterým by mohl vyhrávat – splněno. Agregát by mohl připravovat právě Ilmor ve spolupráci s Aston Martinem. Ilmor by tak našel požadovaného partnera, přičemž Red Bull a Aston Martin by si mezi sebe rozdělily náklady. Obě firmy by tak výrazně ušetřily a Aston by se mohl prezentovat jako soupeř svého dlouhověkého rivala – Ferrari.

Diskuse k článku

Napsat komentář