Red Bull o svém působení v F1 rozhodne do konce října
Dietricha Mateschitze vytáčí současná situace kolem jeho týmu. Problémy okolo motorů na příští sezónu chce smést ze stolu co nejdříve. Rozhodnutí, zda ve formuli 1 Red Bull setrvá či nikoli, má proto padnout do konce října. Rakouský podnikatel už ani nemá na co čekat. Buď s Ferrari podepíše do konce října nebo stáhne oba své týmy z formule…
Dietricha Mateschitze vytáčí současná situace kolem jeho týmu. Problémy okolo motorů na příští sezónu chce smést ze stolu co nejdříve. Rozhodnutí, zda ve formuli 1 Red Bull setrvá či nikoli, má proto padnout do konce října.
Rakouský podnikatel už ani nemá na co čekat. Buď s Ferrari podepíše do konce října nebo stáhne oba své týmy z formule 1. „Snažíme se získat konkurenční motory, ale zdá se, že na ně nedosáhneme,“ prohlásil Mateschitz. „V každém případě budeme mít jasno někdy koncem října.“ Na začátku tohoto týdne zároveň zveřejnil šéf týmu Red Bull Christian Horner informaci o dalším probíhajícím jednání s Mercedesem, ale u německé konkurence o těchto jednáních nikdo neví. Informaci vyvrátil Toto Wolff a později i Niki Lauda.
„S Red Bullem neprobíhají žádné další diskuze. Přibrali jsme Manor, což znamená, že nyní budeme mít na starosti čtyři týmy. Pro nás je to hotové,“ vysvětlil Niki Lauda.
Proč tedy Red Bull přišel s touto informací je nejasné. Bývalý trojnásobný mistr světa si myslí, že jednoduše už Red Bull ani nestojí o místo ve formuli 1. Ačkoli v jeho očích rakouská stáj nemá mnoho sympatií, pro F1 by to byla dle jeho slov velká ztráta. Proslýchá se, že Toro Rosso by dokonce souhlasilo s odběrem motorů Ferrari letošní specifikace. Toto řešení je ale nepřijatelné pro samotný Red Bull, potažmo Dietricha Mateschitze.
„Zrušili smlouvu s Renaultem o rok dříve a zahnali se tak do kouta, ze kterého pro ně neexistuje způsob, jak se v tuto chvíli dostat ven. Diskuze s Mercedesem skončily už dávno a jak je to s Ferrari, to vážně nevím,“ dodal Lauda na situaci Red Bullu.
Podle Davida Coultharda, bývalého pilota Red Bullu, je odchod z formule 1 reálnější variantou, než to, že nápojový gigant zůstane. A pokud se tak stane, týmy budou zvažovat, zda nenasadí třetí monoposty. Myšlenka se zamlouvá hned několika týmům. Všechny se ale shodují na tom, že lepší by bylo, kdyby Red Bull zůstal.
Diskuse k článku