Red Bull: Něco nesedí
V rozhovoru po kvalifikaci v Monze byl Helmut Marko požádán, aby popsal, co se stalo Maxi Verstappenovi a co je podle týmu špatně na technice.
Podle Rakušana byl výkon Red Bullu „nepochopitelný“.
„Myslím, že ve druhé kvalifikaci jsme byli v rozmezí několika setin sekundy za Hamiltonem, a pak najednou ve třetí kvalifikaci nic nefungovalo,“ řekl. „Změny byly marginální. Teoreticky za to nemohly,“ dodal. „Takže jsme zmatení.“
Jedním z velkých problémů byla skutečnost, že Verstappenův týmový kolega Sergio Perez skutečně zajížděl rychlejší kola na použitých pneumatikách než na čerstvých.
„Něco na tom vůbec nesedí,“ řekl Marko. „Normálně je použitá sada pneumatik o tři nebo čtyři desetiny pomalejší.“
VYŠLO NOVÉ ČÍSLO MAGAZÍNU KOLO NA KOLO 17/2024
Není to poprvé, co jsme u kdysi zdánlivě nezničitelného týmu Red Bull Racing zaznamenali slabinu. Sezóna 2024 odhalila, že RB20 může začít rychle, ale tým se snaží zavádět uprostřed sezóny vylepšení, která jsou schopna reagovat na modernizace, jež přinášejí týmy jako McLaren nebo Ferrari. Situaci ještě více znepříjemňuje skutečnost, že Sergio Perez se celkově potýká s problémy, což znamená, že tým se fakticky spoléhá na jednoho jezdce – Verstappena – který vede jeho útok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Přesto si Marko nemyslí, že je vše ztraceno. Na otázku, zda má stále pocit, že by tým mohl vyhrát, odpověděl:
„Určitě. Musíme to analyzovat, protože výkon ve druhé kvalifikaci tam byl, byl dobrý. Díky bohu, že je to Monza, kde se dá předjíždět.“
Schopnost předjíždět bude důležitá; znamená to, že špatná kvalifikace se nemusí nutně přímo promítnout do špatného závodního tempa. Pokud Red Bull dokáže najít strategii, která minimalizuje jeho potíže s technikou, může se velmi dobře dostat do boje s McLarenem, Mercedesem a Ferrari. Marko dodal:
„Nemyslím si, že by se někdo mohl odtrhnout, dokonce ani oba McLareny, pokud nebudou hrát skvělou slipstreamingovou hru a nebudou bojovat proti sobě. Ale ještě není vše ztraceno.
Ale pokud budeme mít v závodě stejně slabý výkon, pak to vypadá špatně.“
Marko se však nedomnívá, že Neweyho odchod, který byl oznámen před závodem na Floridě, je příčinou problémů, s nimiž se Red Bull nyní potýká. Vyzdvihl “širokou základnu”, z níž tým může čerpat. I když nevyloučil, že to má na určité úrovni vliv.
“Newey už není plně zapojen do procesu,” řekl Rakušan pro Sky Sports Germany. “Je to faktor, na který se musíme podívat, ale máme širokou základnu. Je pravda, že jeho zkušenosti a znalosti by v této situaci určitě pomohly.”
Pořadí na startu GP Itálie 2024
1 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’19.327 |
2 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 0.109 |
3 | George Russell | Mercedes | 0.113 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 0.134 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 0.14 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 0.186 |
7 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 0.695 |
8 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 0.735 |
9 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 0.972 |
10 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1.012 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1.094 |
12 | Daniel Ricciardo | RB/Honda RBPT | 1.152 |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1.371 |
14 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1.411 |
15 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1.439 |
16 | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1.618 |
17 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1.686 |
18 | Franco Colapinto | Williams/Mercedes | 1.734 |
19 | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 1.774 |
20 | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 2.118 |