Red Bull měl obavy o šestiválec Renaultu už v roce 2012

Vedení Red Bullu mělo obavy o vývoj projektu na nový motor z Viry-Chatillon dlouho před tím, než vyjely letošní vozy na trať.

Štítky: Pohonné jednotky Red Bull Renault Zveřejněno 1. 07 2014 — Jan Pastorek

Vedení Red Bullu mělo obavy o vývoj projektu na nový motor z Viry-Chatillon dlouho před tím, než vyjely letošní vozy na trať.

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner označil současnou výkonnost Renaultu za nepřijatelnou opakovaně, naposledy po závodě v Rakousku.

Že to tak dopadne, tušil delší dobu. „Obavy o směrování projektu jsme vyjádřili už v roce 2012,“ prozradil. „Ale návrh a stavba motoru nepatří do našich hlavních kompetencí, ani by neměly, jsme výrobci šasi. A nemyslím, že kdokoliv z nás předpokládal, že Renault bude ztrácet tolik.“

Jednou z chyb, kterou Francouzi podle Hornera udělali, bylo nesoustředění se na jeden tým.

„Může to být faktor, protože nikdy neuspokojíte všechny. Když se podíváte na motor, který udělalo Ferrari, zákazníci mu museli přizpůsobit své vozy. Stejně tak Mercedes, zatímco Renault se snažil udržet spokojené všechny zákazníky, což je obdivuhodné, ale není to nejlepší cesta, jak být konkurenceschopný.“

Red Bull dál tlačí na Renault, aby se zlepšil, pomoci by mělo i další vylepšování paliva a maziv od Totalu. Podle Hornera má teď Renault šestiměsíční ztrátu na Mercedes. „My se můžeme jen snažit jim pomáhat a podporovat je našimi zdroji, aby se situace zlepšila,“ dodal.

Mezitím se ale v zákulisí hodně spekuluje o osudu Renaultu Sport F1. Podle zatím neověřených informací Red Bull protlačil změny, z Caterhamu by se do Viry-Chatillon měl vrátit Cyril Abiteboul, přičemž s vývojem nové pohonné jednotky pro rok 2016 by měli pomáhat Adrian Newey a Mario Illien, Red Bull by měl duševní vlastnictví.

Diskuse k článku

Napsat komentář