Red Bull má řešení motoru 2016

Bude to Renault, ale nebude to Renault

14 Štítky: motory Red Bull Renault Zveřejněno 5. 11 2015 — Lukáš Štěrovský

Rakouská stáj přišla s řešením, jak se udržet ve formuli jedna i v příštím roce. Dokázala se totiž dohodnout na obnovení spolupráce s Renaultem. Ta bude ale probíhat za zcela jiných podmínek než teď.

Pravděpodobně největší kontroverze ve formuli 1 v posledních letech je u konce. Po zrušení kontraktu na dodávku motorů Renault pro rok 2016 a nedotažených jednání o spolupráci s Mercedesem, Ferrari a Hondou to vypadalo, že jedinou možností Red Bullu bude opustit královnu motorsportu. Rakouská stáj ale přišla se zajímavým tahem.

Bude pokračovat s Renaultem! I když ke změně, a to podstatné, přece jen dojde.

Red Bull v Brazílii nastoupí s vylepšeným motorem od Renaultu, na nějž bylo spotřebováno dvanáct vývojových žetonů poté, co tuto specifikaci odmítl v Austinu i Mexiku. Tato pohonná jednotka je výsledkem spolupráce mezi Renaultem a Red Bullem, kterou řídil poradce Mario Illien. Mnohé zdroje potvrzovaly, že Red Bull vylepšeného motoru, který přináší až o čtyřicet koní více, v posledních dvou závodech nevyužil, protože nebyla vytvořena dohoda pro příští rok. To už teď ale neplatí.

Mario Illien, bývalý guru motorů Ilmor, působí v Milton Keynes více jak devět let a pomáhal řešit Renaultu základní designové nedostatky na jeho pohonné jednotce. Šlo prý hlavně o blok motoru. Důvod, proč Renault bude podporovat Red Bull i nadále, je předělaný spalovací motor, na který bylo právě použito oněch dvanáct žetonů. Rakouská stáj si ale sama zajistí komponenty ERS a další součásti komplexní pohonné jednotky moderní formule 1.

Bylo taktéž dohodnuto, že Red Bull bude moci rozvíjet a dle libosti vyvíjet spalovací motor nehledě na Renault. Právě neshody ohledně rozdílného pohledu na vývoj pohonné jednotky byly hlavním důvodem toho, proč se Red Bull snažil získat motor jiného výrobce. To už by podle současné dohody mělo být vyřešeno.

Pohonná jednotka rakouské stáje pro rok 2016 má pravděpodobně nést název Infiniti, což bude ale vyžadovat potvrzení ze strany Renaultu. Pokud se tak nestane, budou náklady na vývoj motoru připsány Red Bullu, platit je ale bude jiný partner.

Renault momentálně dokončuje vše pro to, aby mohl nahradit Lotus v roce 2016 a mít vlastní tovární tým. Na spadnutí je tak zajímavá bitva. Red Bull současně značně naboural snahu Jeana Todta a Bernieho Ecclestone s nezávislými dodavateli motorů.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Mexico, #3 Daniel Ricciardo (AUS, Infiniti Red Bull Racing), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář