Red Bull má nastavení auta dost dobré pro oba své jezdce
Tým z Milton Keynes vychází z loňské sezony, kdy jeho RB18 měla fáze, kdy byl jeden nebo druhý jezdec spokojenější.
Na začátku sezony, kdy vůz trpěl nedotáčivostí kvůli nadváze, tyto vlastnosti favorizovaly Péreze mnohem více. Ale jak tým snížil hmotnost vozu, přispělo to ke zlepšení jeho přední části při zatáčení a tím se věci pevně otočily ve prospěch Verstappena.
Vzhledem k tomu, že jeho piloti dávají přednost jiným věcem než auto, došlo k určitým intrikám ohledně toho, zda by některé jízdní vlastnosti RB19 vyhovovaly některému z nich lépe.
Ale poradce Red Bullu Helmut Marko říká, že indicie z předsezonních testů ukazují, že jeho vyzyvatel pro rok 2023 může jet tak, aby byli spokojeni Pérez i Verstappen.
„V loňském roce jsme měli auto, se kterým se Checovi na začátku velmi dobře vedlo. A poté, co byl vůz vyvinut, byl Max stále spokojenější. Rozdíl je v tom, že Max miluje silnou příď, opravdu kousavou. Checo je trochu jiný. Chce poslušnější auto.
Zdá se ale, že jsme našli řešení, které umožní oběma jezdcům ukázat své kvality.”
Během posledního dne bahrajnských testů Pérez potvrdil, že směr, který on a Verstappen preferovali pro RB19, byl stejný.
„Myslím, že míříme na stejné věci. Chceme stejné věci, takže v tuto chvíli je to dobrý základ.”
Zatímco Verstappen je dobře známý tím, že se dokáže lépe vypořádat s nervózní zadní částí, je mu jasné, že Red Bull nikdy záměrně nekonstruoval auta jeho směrem.
Místo toho říká, že tým má za sebou dlouhou historii výroby vozů se silnou přídí a je to něco, s čím se prostě naučil zacházet.
„Nemyslím si, že to nutně vyhovovalo mému stylu jízdy. Jako jezdec se musíte přizpůsobit tomu, co dostanete, a to jsem také udělal, když jsem přišel do Red Bullu.
To auto bylo vždycky takové, abych byl upřímný. Měl dobrou příď a v životě jsem nezažil rychlé auto s nedotáčivostí, v žádné kategorii.
Mám pocit, že když se mě lidé ptají: jaký je tvůj styl jízdy? Nemůžu ti to říct, protože se vždy přizpůsobím tomu, co dostanu, tím nejlepším možným způsobem. Někdy je to o něco těžší než ostatní. Ale myslím, že to je klíč. Musíte se přizpůsobit každý rok a také každou trať.”
Když Pérez mluvil o svých preferencích pro řízení v Bahrajnu minulý týden, řekl, že jeho problémem nebylo preferování nedotáčivého vozu, ale spíše to, že Verstappen se lépe vypořádal s nervóznější zadní částí.
„Řekl bych, že je jen velmi málojezdců, kteří mají rádi nedotáčivost. Myslím, že není mnoho řidičů, kterým se to líbí.
A tak se z mého pohledu Max dokáže vyrovnat s méně stabilní zádí, než se kterou jsem schopen já. Nakonec chceme oba dobrou přední část. Je jen otázkou, jak stabilní může být zadní část. A Max si rozhodně dokázal poradit s volnější zadní částí.”