Red Bull k formě Ferrari: „Pachuť na jazyku“ za ztracená vítězství v roce 2019

Ferrari dnes skončilo kompletně bez bodů, přitom před rokem v Belgii slavil Leclerc své první vítězství. Co se za posledních 12 měsíců pokazilo? Šéf Red Bullu Christian Horner má jasno – Ferrari silně doplácí na dohodu s FIA ohledně své pohonné jednotky.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 30. 08 2020 — Petr Čermák

Sebastian Vettel a Charles Leclerc skončili dnes v Belgii mimo body. Čtyřnásobný šampion dojel na 13. místě, jeho týmový kolega Leclerc, který stavěl dvakrát, dojel o další pozici níže.

Na začátku roku zveřejnila FIA výsledky vyšetřování pohonné jednotky Ferrari, která byla vloni nejsilnější ve startovním poli. S italským výrobcem se automobilová federace „dohodla“. Lze předpokládat, že Ferrari využívalo výhod získaných v šedé zóně, která nebyla pravidly nijak ošetřena. Místo trestu následovalo pouze ujištění, že Ferrari nebude těchto výhod využívat i v roce 2020.

Soupeřům se vzpomínka na loňské triumfy s novým nadhledem na celou událost nelíbí. Zejména pak šéfovi Red Bullu Christianu Hornerovi, kterému zanechaly loňské triumfy Ferrari „pachuť na jazyku“.

„Můžete si ze současné situace Ferrari vyvést své vlastní závěry. Jsou ale závody, které jsme vloni mohli vyhrát, pokud by závodili s letošními motory, které nedosahují podobných výsledků jako ty loňské,“ prozradil Horner.

Ferrari se nachází v extrémně složité situaci. Horner si myslí, že „se v minulých letech zaměřovali na špatné priority, jelikož se aktuálně trápí kvůli podmínkám, které si s FIA dohodli.“ Šéf Red Bullu zároveň dodal, že má Ferrari nejslabší pohonnou jednotku v celém startovním poli.

Pět největších mýtů o elektromobilech, které automobilka Škoda vyvrací

„Mercedes je jednoznačný lídr. Pak si myslím, že za správných okolností a podmínek jsou motory Renault a Honda velmi blízko. No a je tu i Ferrari, které je ale na samotném chvostu.“

Toto Wolff se včera k současné situaci maranellské stáje také vyjádřil. Prý soucítí se všemi zaměstnanci týmu a se všemi tifosi. Za současnou neutěšenou formu prý mohou „jistá pochybná rozhodnutí určitých členů týmu“.

„Ferrari je ikonická značka, která by měla být vpředu,“ myslí si šéf Mercedesu. „Není to dobré pro formuli 1, není to dobré pro konkurenci jezdící vpředu. Soucítím se všemi tifosi a zaměstnanci Ferrari. Je otázka, zda si tým v posledních letech dokázal nastavit správně své priority.“

Pět největších mýtů o elektromobilech, které automobilka Škoda vyvrací