Red Bull ironicky: Děkujeme Mercedesu za nové technické nařízení

Christian Horner po Velké ceně Belgie 2022 vtipkoval, že by měl poděkovat Totovi Wolffovi za technickou směrnici TD039, protože Red Bull byl ve Spa ještě rychlejší.

Štítky: Christian Horner Red Bull Zveřejněno 30. 08 2022 — Jiří Košta

Toto Wolff prosazoval TD FIA související se skákáním zejména proto, že Mercedes tím trpěl nejvíce, protože Rakušan naznačil, že Red Bull a Ferrari dělají něco proti pravidlům.

Ve Spa vydal řídící orgán formule 1 TD039, za účelem potlačení tohoto jevu, v plné platnosti, přičemž všechny týmy upravily své vozy tak, aby mu vyhověly.

Jak se ukázalo, Red Bull byl na jiné úrovni, Max Verstappen projížděl kolem všech ostatních, když získal dominantní vítězství ze 14. místa na roštu a skončil o více než 17 sekund před svým týmovým kolegou.

Jelikož se zdálo, že Mercedes je ve Spa ještě horší, Christian Horner neodolal a šťouchl do svého protějšku z Mercedesu.

V rozhovoru pro média po závodě Horner řekl: „Na rovinu, asi bych musel poděkovat Totovi za TD! Se vší vážností si myslím, že tento okruh hrál pro naše přednosti.

Máme velmi efektivní auto, našli jsme velmi dobré nastavení a Max byl ve fenomenální formě hned v prvním kole v prvním tréninku.

Samozřejmě, strategicky jsme se rozhodli pro penalizaci, 14. místo se stalo technicky 13. (kvůli startu Pierra Gaslyho na poslední chvíli z boxové uličky). Padlo tolik penalizací. To byl výchozí bod.

Ale samozřejmě, Max si stále musel procházet cestu polem. Dělal to velmi, velmi efektivně během prvních pár kol. Výsledkem bylo, že Max zasáhl předek mnohem rychleji, než jsme kdy očekávali,“ připustil Horner.

„Zdá se, že měkká pneumatika pro něj v prvním stintu fungovala velmi dobře. Potom tempo, které jsme měli s Maxem i Checem, stačilo na to, abychom Carlose snadno předjeli a přivezli domů pravděpodobně jeden z nejdominantnějších výkonů, které jsme jako tým předvedli od roku 2010 nebo 2013.

Nemyslím si, že jsme někdy vyhráli závod od 14. místa na roštu. Jak jsem řekl, fenomenální výkon. Velkou zásluhu na tom mají lidé ze zákulisí týmu. To, co zde vidíte, je zjevně konečný produkt a piloti jej samozřejmě musí optimalizovat na co nejlepší výkon.

To je to, co se děje v zákulisí a všichni neopěvovaní hrdinové v Milton Keynes, kteří odvedli obrovskou práci s tímto vozem a samozřejmě s pohonnou jednotkou,” dodal Brit a ocenil celý tým.

Na otázku, proč se Sergio Perez v Belgii trápil, Horner odpověděl, že to nebyl ani tak případ Mexičana, který by se trápil, jako dominantní projev Verstappena.

„Max byl dnes prostě ve své vlastní lize, a nejen dnes. Celý víkend. V minulosti tady exceloval. Myslím tím, že zajel nejrychlejší kolo na střední sadě, které bylo stále nejrychlejší, přestože Charles Leclerc na konci zajel na měkké sadě.”

Říkalo se, že Red Bell přinesl do Spa nový podvozek, ale v prohlášení pro jejich soupeře, které by mělo být znepokojivé, Horner řekl, že to neudělali.

„Ne, žádný nemáme… takže ne, nebyl to faktor výkonu. Vyrobilo se toho hodně a hodně se od té technické direktivy očekávalo. Pravděpodobně to ubližuje ostatním více než nám. Opravdu jsme nezměnili způsob, jakým funguje auto. Je zřejmé, že kvůli Eau Rouge je zde vždy problém s nastavením. Ale to u nás není ojedinělé. To je stejné pro každý tým.”

Horner trval na tom, že RB18 v Belgii byl „identický“ s tím, který závodil v Maďarsku, pokud jde o hmotnost, a že žádné nové lehké šasi brzy nepřijde, protože „tyto podvozky odjedou několik příštích závodů“.

Buick odhalí pět nových elektromobilů