Red Bull byl vyloučen z kvalifikace
Sportovní komisaři vyloučili Red Bull z kvalifikace. Důvodem je nadměrné prohýbání elementů předního spojleru.
Red Bull byl vyloučen z kvalifikace na Velkou cenu Abú Dhabí. Sportovní komisaři na základě technické zprávy delegáta FIA Joa Bauera usoudili, že elementy předního spojleru nesplňují pravidla.
Trestem je vyloučení obou vozů Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda z kvalifikace. Mohou ale startovat z konce roštu. Jedná se o zvláštní rozhodnutí. Pokud jsou přední křídla důvodem pro diskvalifikaci, budou zcela jistě ilegální i v závodě. Leda by došlo k jejich výměně nebo úpravě, což je ale porušení pravidel Parc Fermé. A to znamená povinný start z boxů.
„Vozy č. 1 a č. 3 nesplňují Článek 3.15 Technických pravidel (vliv aerodynamiky),“ píše se v rozhodnutí komisařů. „Vozy mohou odstartovat z konce startovního roštu.“
Red Bull rozhodnutí o diskvalifikaci akceptuje, ale je zklamán:
„Je totiž zřejmé, že ostatní týmy interpretují pravidla podobně,“ řekl Red Bull.
Původní článek publikován v 18:04 o zahájení vyšetřování:
Red Bull je vyšetřován sportovními komisaři Velké ceny Abú Dhabí. Důvodem je přílišné prohýbání elementů předního přítlačného křídla.
Technický delegát FIA Joe Bauer je přesvědčen, že elementy spojleru jsou zkonstruovány tak, aby se pod aerodynamickým zatížením prohýbaly. To je v rozporu s Článkem 3.15 Technických pravidel.
Na základě této technické zprávy si sportovní komisaři závodu, kterými jsou Danny Sullivan, Paul Gutjahr a Steve Stringwell, předvolali zástupce Red Bullu k jednání. To začalo v 17:00 českého času.
Verdikt nemusí být vůbec jednoduchý. Pokud se potvrdí, že Red Bull nesplňuje technické parametry, znamená to, že auto nevyhovuje pravidlům a jako takové by bylo vyloučeno z kvalifikace a nesmí odstartovat do závodu. Red Bull by musel nasadit nové spojlery a otázkou je, jaké náhradní díly má v Abú Dhabí k dispozici.
Pokud by se podařilo auto upravit tak, aby vyhovovalo pravidlům, budou muset Vettel s Ricciardem odstartovat z boxů.
Horší scénář by nastal, kdyby komisaři usoudili, že šlo o záměr Red Bullu (takto zkonstruovat přední křídlo). Šlo by o úmyslné porušení pravidel, a v takovém případě by byl trest o hodně přísnější.
Ale toto je nepříjemné…


Prostě krása. 😆 😆
jestli jezdil Mag s novým křídlem a ty jsou jak přes kopírák jako má RB díky Prodr…, tak se možná budem ještě divit


Ještě uvidíme. Toto je velmi divné.
Takže jak je to tedy? 1) budou startovat z konce roštu s křídlem co měli v kvaldě tzn. opět opět s nelegálním křídlem 2) budou startovat z boxu a křídlo vymění, otázka pak zní jak to provedou a či jde prohýbání tak rychle vůbec odstranit? …asi uvidíme zítra 🙂
„Technický delegát FIA Joe Bauer je přesvědčen, že elementy spojleru jsou zkonstruovány tak, aby se pod aerodynamickým zatížením prohýbaly.“
Pokud vím tak FIA žádné aerodynamické zatížení neměří, používá statické zátěžové testy. Tudíž co si dovolili komisaři dnes a bez aerodynamických testů kterými nedisponují, tak to měli udělat i tehdy – protože jde o identický prohřešek a identickou situaci.
Sportovní komisaři na základě technické zprávy delegáta FIA Joa Bauera, že elementy předního spojleru nesplňují pravidla.
Usoudili?
To není zcela přesné. Tehdejší problém byl, že na kameře se křídla Red Bullu jakoby prohýbala více, ale prošla všemi zátěžovými testy FIA. Formálně byla auta v pořádku.
Ejkejovi jde spíš o to, že tehdy (2011) měli také prohýbací křídlo a nikdo neřekl ani popel (byli lídry mistrovství) a trest nebyl žádný. Čili trestat to teď po třech letech, a zrovna když nejsou lídry… mno…
Za porušení pravidel v kvalifikaci GP Abu Dhabi 2014?
Správné rozhodnutí, ovšem mělo přijít už někdy v roce 2011….