Red Bull a Ferrari vzdaly boj o vývoj pohonu v příští sezóně, pro rok 2016 ale chtějí změnu
K dohodě na částečném uvolnění vývoje pohonných jednotek zatím nedošlo, ale konkurenti Mercedesu to tak nenechají napořád.
K dohodě na částečném uvolnění vývoje pohonných jednotek zatím nedošlo, ale konkurenti Mercedesu to tak nenechají napořád.
Mercedes byl ochotný umožnit v průběhu příští sezóny nasazení ani ne polovičního množství úprav motoru, které požadovali jeho konkurenti, a tak k dohodě nedošlo. Změny by totiž museli schválit všichni a německý výrobce neustoupil.
Šéf Ferrari Marco Mattiacci připustil, že ke změně v roce 2015 už nedojde, ale v sezóně 2016 se podle něj pravidla změnit musí.
„Určitě se musíme podívat na něco jiného pro rok 2016,“ řekl. „Co se týče pohonné jednotky a pravidel 2015, je teď zřejmě, že musíme akceptovat status quo. Ale status quo určitě neakceptujeme pro rok 2016.“
Na změny pro rok 2016 už stačí jen souhlas většiny, takže konkurenti můžou Mercedes přehlasovat. A nápadů, co by se mohlo udělat, mají několik.
„Možná bychom měli dokonce zajít tak daleko, že se podíváme na jiný motor, na nový motor,“ vysvětloval šéf Red Bullu Racing Christian Horner. „Možná by to pořád byl šestiválec, ale možná jednodušší, který bude levnější, levnější na vývoj a dodávání týmům. Je to něco, o čem bychom se měli na příští Strategické skupině vážně pobavit.“
Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff to ale odmítá s tím, že by se naopak náklady zvýšily.
„Pořád hovoříme o nákladech, a pokud otevřete pravidla způsobem, jakým je to popisováno, jasně to znamená, že se o náklady nestaráte. Bylo by to jako kopání hrobu pro formuli 1. Obrátit všechno, změnit formát, změnit motory, to by jen zvýšilo náklady. Byl by to opak toho, co ve formuli 1 teď potřebujeme.“
Diskuse k článku