Recenze hry F1 22

Již od roku 2010 vychází pravidelně hra k aktuální sezoně formule 1. Ani letos tomu není jinak, přičemž vývojáři od EA Sports si připravili několik zajímavých novinek.

Štítky: F1 22 F1 Esports series Hra Zveřejněno 8. 07 2022 — Jiří Košta

Tou hlavní z nich je určitě F1 Life, místo, kde můžete sdílet své úspěchy se svými virtuálními přáteli. Každý hráč má vlastní garáž a obývák, kde vystavuje nejen své trofeje, ale i vozy, které odemkne za pomocí speciálních tokenů, jenž se dají vyhrát.

Ve vaší vile se objevují například vozy Ferrari Roma, Mercedes AMG GT-R Black Series, nebo Aston Martin Vantage. V případě, že si zakoupíte Champions Edition, tak zde můžete přidat i oba Safety Cary od Mercedesu či Astonu Martin.

S těmito sériovými vozy navíc přichází nová výzva v podobě Pirelli Hot Laps, kde si před každou GP můžete vybrat, jaký úkol s vozem splníte, abyste měli extra peníze a odměny. Na hráče čeká například drift, slalom, nebo výzva jeden na jednoho. Špatná zpráva ovšem je, že se se sporťáky dá jinak jezdit pouze v time trialu.

Kromě toho si ale hráči mohou upravovat i design svého zázemí. Nakupovat tak mohou například obrazy na zdi, pohovky, ale také lampy.

Aby speciálních úprav nebylo málo, změnit se může také vzhled hráče. Zde to trochu připomíná hru The Sims, jelikož má každý k dispozici různé druhý oblečení, ale zároveň i doplňků. Zajímavý prvek, ale pojďme se raději věnovat samotnému závodění.

Je jasné, že zásluhou nových technických pravidel se mění i monoposty. Hráči tak usednou do nejnovější specifikace monopostu Red Bullu či Ferrari, samozřejmě včetně celého startovního pole, které pro starý známý režim My Team doplňují i piloti z formule 2 sezony 2021. To znamená, že do vlastního týmu můžete posadit například šampiona Oscara Piastriho, případně z opačného spektra Alessia Deleddu.

Budování vlastní stáje od začátku je už klasika, ale o to náročnější je monopost na řízení. Zpočátku je hodně těžké ho zkrotit, přetáčí se, a gumy se přehřívají. Charakteristika vozu je naprosto odlišná od let minulých, ale ve skutečném světě je to stejné. Určitě bude každému chvíli trvat, než se s formulí sžije, nicméně je to stále obrovská zábava.

Pomoci tomu může i nastavení monopostu, které se hodně rozšířilo. Především nastavování přítlaku křídel je mnohem komplexnější, než kdy předtím. Pro hráče je to tak o to větší výzva, správně nastavit vůz pro Monako anebo naopak Monzu. K dispozici jsou ovšem i doporučené sety, které nejsou vůbec špatné.

Jakmile je vše připraveno, je na čase se vydat na trať, kde nechybí ani nové Miami. Bohužel ale nenajdete ani jako bonus okruh v Číně či Portimau, které byly v předchozím ročníku. Očekávalo se, že budou třeba jako bonus v mistrovské edici hry, ale zde kromě zmiňovaných Safety Caru a speciálních designů gaučů nic navíc není.

Závodění ale není jen v kariéře. Chybět samozřejmě nesmí online režim, který je v podstatě stejný, jako v přechozích letech.

Zajímavou novinkou je ale zahřívací kolo, respektive řazení na startovní rošt. Také zastávky v boxech jsou částečně manuální záležitostí, každopádně alespoň trochu zábavnější.

Podrženo, sečteno. Hra je evoluce, nikoliv revoluce. Díky tomu, že jsou nová technická pravidla, tak je to pro hráče oproti 2021 změna, ale jinak by se toho asi nic nezměnilo. Přirovnat by se to asi dalo k další hře od EA, konkrétně FIFA. Každý rok jsou zde menší úpravy, ale převraty nikoliv. Navíc v F1 22 už není ani příběh Breaking Point, tudíž další zajímavý prvek zmizel.

I tak bychom ale hru doporučili. Pro milovníky formule 1 a lidi, kteří si chtějí po škole nebo práci jen tak zajezdit, je to perfektní odreagování!

Volkswagen odhaluje koncept ID.Aero