Räikkönena trápí jeho jezdecký styl
Klimatické podmínky, jezdecký styl a tvar okruhu stojí za neuspokojivým výsledkem Kimiho Räikkönena při Velké ceně Číny. Podobné problémy má McLaren.
Jezdecký styl ve vztahu k moderní generaci vozů F1 stojí podle Kimiho Räikkönena za neutěšeným výsledkem ve Velké ceně Číny.
Fin závod u Šanghaje dojel na osmém místě, zatímco týmový kolega Fernando Alonso získal pro Ferrari první stupně vítězů v sezoně. V úvodním závodě v Austrálii byl Räikkönen sedmý, Alonso čtvrtý. Čtvrtý byl Alonso také v Malajsii, kde Räikkönen dojel s jedním kolem ztráty a v Bahrajnu skončili piloti Ferrari na devátém a desátém místě s odstupem jedné sekundy.
“Na vině bude možná můj závodní styl, a k tomu teplotní podmínky,” řekl Räikkönen k trochu nečekaně nízkým teplotám v Šanghaji, které mají na výkon vozů F1 výrazný vliv. “Nepovedlo se mi dostat pneumatiky do pracovní teploty.”
Räikkönen k aspektům teploty a svého jízdního stylu přidal také konfiguraci okruhu. Nepomohla ani nová specifikace zavěšení předních kol, která měla Räikkönenovi přivodit lepší pocit z auta.
“Problém je, že když se zadní pneumatiky opotřebují, je nutné jet pomaleji. To má za následek to, že nejsem schopen přední pneumatiky více zahřát. Je to něco, co nejde změnit nebo spravit ze dne na den. Na některých místech s tím problém není, jinde ano.”
Na klimatické podmínky a nemožnost dostatečně zahřát přední pneumatiky si stěžuje i McLaren. Ten zaznamenal bodovou absenci ve druhém závodě v řadě.
“Zdá se, že naše auto je citlivé na teplotu,” řekl šéf McLarenu pro závody Eric Boullier. “Když je příliš teplo, nejede nám to. Když je moc chladno, nejede to taky. Nedostává se nám přítlaku, a tak neumíme využít potenciálu z pneumatik.”
Diskuse k článku