Räikkönen: Že o mě říkají, jak jsem arogantní? Je mi to jedno

Kimi Räikkönen v loňské sezoně výborně vstoupil do nového angažmá v Alfě Romeo, po letní přestávce ale jeho výkony už tolik zářivé nebyly a stejně tak tomu je i letos. Mnozí to přisuzují jeho aroganci nebo ztrátě motivace, tyto řeči ale Räikkönena nezajímají.

Štítky: Kimi Räikkönen Zveřejněno 5. 12 2020 — Martin Vejdělek

Sezona 2020 je pro finského pilota již osmnáctou na startovním roštu a žádná z předchozích nebyla tak nepovedená jako tato. To, že Räikkönen pravděpodobně počtvrté v kariéře nezíská pódiové umístění, není sice příliš překvapivé, i tak by ale výsledky mohly být lepší.

Vždyť i v letech 2001 (Sauber), 2014 (Ferrari) a 2019 (Alfa Romeo) dokázal pokaždé získat alespoň čtvrté místo a zejména se pravidelně umísťoval na bodech. To je věc, která se mu letos povedla jen dvakrát, když se v Mugellu a na Imole radoval ze zisku deváté příčky. Jedním z důvodů je jednoznačně nekonkurenceschopný vůz, avšak druhá věc je, že týmový kolega Giovinazzi už dokáže být vyrovnaným parťákem.

Fanoušci i média se tak jali spekulovat, jaké mohou být další faktory nepříliš výrazných výkonů. Teorie o přepracovanosti nebo nechuti nadále závodit Räikkönen odmítá. „Když skončí všechny mítinky a veškerá práce je odvedena, nevidím důvod, proč se na okruhu déle zdržovat. Viděl jsem články o tom, že jsem ztratil motivaci nebo že jsem arogantní. Kdyby tomu tak bylo, nepodepsal bych kontrakt.“

Jednačtyřicetiletý pilot si každopádně z těchto řečí hlavu nedělá. Hlavní pro něj je, že pravdu znají ti, se kterými spolupracuje. „Je mi jedno, co o mě lidé píšou. Jsem si jistý, že moji kolegové ví, jak věci dělám, takže takové názory mě nezajímají. Dělám to, co považuji za nutné. Jestli si lidé myslí, že toho moc nedělám, pak nemám sebemenší zájem přesvědčovat je o opaku. „

„Užívám si závodění, řešení problémů a snahu vylepšovat auto. Skutečně nemám rád ten zbytek, ale to je odjakživa součást toho všeho. Kdybych mohl dělat tu samou práci bez těch věcí okolo, bylo by to perfektní, ale bohužel to není možné,“ naráží rekordman v počtu závodů ve formuli 1 na marketingové povinnosti či tiskové konference.

Stejně tak není Fin tím, kdo by se vyžíval v náhodných setkáních s fanoušky a následném fotografování nebo rozdávání autogramů. „Nejsem typ člověka, který by trávil spoustu času v obchodech. A když už si jdu do supermarketu pro jídlo, nechodím tam v pět odpoledne.“

Na závěr svého rozhovoru pro Daily Mail byl „Iceman“ dotázán, jestli jej závodění stále baví, na což odpověděl svým typickým způsobem. „Naštěstí nezávodíme každý víkend“. Asi jej ale příliš nepotěší naplánovaných třiadvacet podniků v následující