Räikkönen: Problém s mapováním způsobuje náhlý přísun točivého momentu

Kimi Räikkönen vysvětlil, co vedlo k jeho smyku ve vlásence během kanadského závodu.

Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 8. 06 2015 — Jan Pastorek

Kimi Räikkönen vysvětlil, co vedlo k jeho smyku ve vlásence během kanadského závodu.

Když se Fin roztočil na výjezdu ze zatáčky před zadní rovinkou, ztratil hodně času a pódiové umístění. Přitom přesně to samé se mu stalo na stejném místě v loňském závodě.

„Evidentně je to něco jiného, než co se děje celý rok, jinak bych se neroztočil. Nemělo to nic společného s pneumatikami. Má to něco společného se zastávkou v boxech, mapováním a takovými věcmi,“ vysvětloval.

„Je to něco, o čem teď víme, a asi jsme s tím měli být chytřejší a vyhnout se tomu, ale prostě je to v mapě (nastavení motoru). Nevím, jak to vysvětlit, ale je to na hraně. Trochu hnete s pedálem a nastane obrovský rozdíl v točivém momentu, už jsem to pak nemohl mít pod kontrolou. Je to hloupá věc, ale stalo se, takže se musíme poučit.“

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene dodal: „Kimi měl jet na jednu zastávku, ale pak jsme přešli na dvě přezutí, když se propadl za Bottase. Jeho smyk ve vlásence jsme zatím nepochopili, možná je to případ spoluzavinění z nedbalosti, jelikož loni řekl to samé. V každém případě by bylo chybou vinit jeho nebo tým.“

Diskuse k článku

Napsat komentář