Rádio šéfa Mercedesu na ředitele závodu bylo o tom ukázat „kdo to tu má na starosti“

Jednou z novinek, která se během televizního přenosu španělské GP objevila, byla rádiová komunikace mezi šéfem týmu Mercedes Totem Wolffem a ředitelem závodů Michaelem Masim. To vzbudilo pozdvižení, protože autoritativní Wolffův přístup k řediteli závodů byl překvapující. Sám ředitel závodů Michael Masi ale Wolffa brání s tím, že takové výstupy jsou velmi výjimečné. Oproti tomu šéf týmu Haas Günther Steiner naráží na to, že případ ukazuje, kdo je tady "šéfem".

Štítky: FIA Michael Masi Rádiová komunikace Toto Wolff Zveřejněno 11. 05 2021 — Lukáš Štěrovský

„Michaeli, modré vlajky, kvůli tomuhle klukovi přijdeme o pozici,“ stěžoval si Wolff ve 26. kole, tedy v momentě, kdy Verstappen zamířil k mechanikům, zatímco Hamilton se snažil vyjet si potřebný náskok. Před ním byl však o kolo zpět jedoucí Nikita Mazepin.

Týmy mají běžně možnost komunikovat s ředitelstvím závodům, podle Masiho ale Mercedes patří k těm, kteří ji využívají spíše ojediněle. „Abych byl upřímný, Tota slyším opravdu zřídka,“ uvedl Masi.

K premiéře zveřejnění této komunikace ve vysílání pak řekl: „Diskutovali jsme to už na zasedání Komise F1 vloni, že by diváci mohli slyšet kromě komunikace mezi boxovou zídkou a týmy, která je běžná, i něco z toho, co děláme operativně.

Byly provedeny pokusy, kdy se procházely zprávy týmů vůči ředitelství, abychom viděli, jak to vypadá. Všechny týmy byly před Španělskem informovány o tom, že o víkendu půjdou jejich zprávy poprvé do vysílání,“ dodal Michael Masi.

Ale šéf týmu Haas Günther Steiner, pro kterého jezdí Nikita Mazepin, kvůli kterému celá událost s modrými vlajkami vznikla, si do Tota Wolffa pěkně rýpnul:

„Toto je prostě Toto, chtěl ukázat, kdo to tu má na povel. Nenechal dělat ostatní svou práci a taky stál asi o trochu veřejné pozornosti,“ řekl Steiner.

Michael Masi