Racing Point chválí Hülkenberga: Odvedl pozoruhodný výkon

Od Nica Hülkenberga se toho na Nürburgringu příliš neočekávalo. Přesto dokázal po startu z posledního místa dojet na bodech – tento výkon ocenil i technický ředitel Racing Pointu Andrew Green.

Štítky: Nico Hülkenberg Racing Point Zveřejněno 14. 10 2020 — Petr Čermák

Nico Hülkenberg o víkendu GP Eifelu nahradil Lance Strolla, kterého trápily zdravotní potíže. Německý závodník nedostal příležitost zúčastnit se třetího volného tréninku, svá první kola odjel až během kvalifikace. Není tedy žádným překvapením, že do nedělního závodu startoval poslední.

Do cíle závodu dojel Hülkenberg na osmém místě, bodoval tak letos už podruhé. GP 70. výročí F1 dokončil na sedmém místě po startu z druhé řady, v GP Velké Británie nestartoval, jelikož mu těsně před startem vypověděla službu pohonná jednotka.

„Nico odvedl fantastickou práci,“ chválí náhradního závodníka technický ředitel Racing Pointu Andrew Green. „Za svou práci si zaslouží velkou pochvalu. I přesto, že měl málo času a i přes všechny změny, které jsme na autě od jeho poslední jízdy udělali, dosáhl pozoruhodného výkonu. Věděli jsme, že to dokáže. Proto voláme v takových situacích právě jemu.“

Nico Hülkenberg u Racing Pointu (bývalé Force Indie) strávil několik let. Pro tým ze Silverstonu závodil v sezónách 2012 a 2014 až 2016. V roce 2011 působil v roli náhradního jezdce, podobně tedy jako v letošním roce.

Záskok za Péreze posílil Hülkenbergovy šance na návrat do F1

„Známe ho velmi dobře – víme, co má rád a co naopak ne,“ vysvětlil Green. „Auto jsme nastavovali podle jeho vlastních preferencí. Samozřejmě potřebuje nějaký čas, potřebuje si zvyknout na trať, což mu chybělo.“

Hülkenberg si musel dát v kvalifikaci pozor. Jakákoliv nehoda kvůli snaze zajet co nejlepší čas by ho totiž mohla vyřadit ze startovní listiny nedělního závodu. Jezdec se musí podle pravidel kvalifikovat v rámci 107 % času vítěze Q1. Pokud tento limit nesplní, musí tým požádat o výjimku – Hülkenberg by ji kvůli absenci tréninků ale nemusel dostat.

„Mohl by se (Nico) dostat s větším množstvím odjetých kol do Q2? Ano, určitě mohl. Možná i do Q3. Jedním okem ale koukal na závod. Věděl, že se musí dostat do 107% limitu, aby měl v neděli odpoledne pojištěný start.“

„Nemělo smysl vyjet v sobotu odpoledne na trať a všechno zahodit. Kdyby dostal příležitost testovat v sobotu dopoledne, určitě by se mu dařilo stejně jako Checovi (Pérezovi). V tomhle případě by ale zbytečně riskoval, ostatní na to příliš tlačili.“

„Je potřeba ho pochválit. Své kolo zajel v omezeném čase, s omezeným počtem kol. Odvedl dobrou práci.“

Volkswagen se s ID.3 vydává na tour, která měří 20 000 kilometrů