Prvního pilota pro svůj program Audi jmenuje ještě letos

Audi říká, že koncem tohoto roku přivede vývojového jezdce, který mu pomůže s přípravami na F1 a pokrokem jeho pohonné jednotky pro rok 2026.

Štítky: Audi Zveřejněno 5. 01 2023 — Jiří Košta

Audi se za tři roky připojí na startovní rošt Grand Prix, ingolstadtská firma vyvíjí svůj vlastní motor F1 a zároveň bude spolupracovat se Sauberem, ve kterém získá podíl na vývoji svého podvozku.

Šéf výrobce Adam Baker říká, že je příliš brzy na to, aby Audi diskutovalo o své potenciální jezdecké sestavě pro rok 2026, ačkoli se bude spoléhat na vývojového jezdce, aby provedl svou důležitou práci na simulátoru na své základně v Neuburgu.

Na otázku, zda se Audi bude snažit najmout německé talenty, Baker jasně řekl, že prioritou bude výkon spíše než národnost.

„Bylo by to samozřejmě atraktivní, ale pro nás má přednost výkon jezdců,” řekl šéf Audi F1 Deutsche Presse-Agentur a trval na tom, že výběr jezdců je stále “příliš vzdálený”.

„Ještě se nebavíme o pilotech pro rok 2024, takže je velmi těžké říci, jak se bude trh s ovladači vyvíjet pro rok 2026.

„Ve třetím čtvrtletí roku 2023 přivedeme na palubu vývojového řidiče, který bude zvláště důležitý pro vývoj naší pohonné jednotky v simulátoru jízdy v Neuburgu.”

Prvním vysoce postaveným náborem Audi pro projekt F1 byl Andreas Seidl, který byl minulý měsíc nečekaně získán z McLarenu a který byl instalován v centrále Sauberu v Hinwilu, kde bude Němec dohlížet na spolupráci švýcarského týmu s jeho partnerem a investorem.

„Jsme již zde na místě mezinárodně umístěni a náborový proces je také zaměřen tímto způsobem,” vysvětlil.

„Konkrétně oslovujeme odborníky na dané téma, kteří již mají zkušenosti s formulí 1. Je to poprvé od roku 2009, kdy byla pohonná jednotka vyvinuta v Německu. Pokud tedy chceme zkušené pracovníky, je pravděpodobnější, že je najdeme ve Velké Británii, Francii nebo Itálii.”

Šampion F1 Nico Rosberg obdržel Rimac Nevera