První odhady předpovídají letos podstatně rychlejší formule

Teprve po prvním dni oficiálních testů před startem sezony je ještě příliš brzo na nějaké pevné předpovědi, ale rychlost vozů napovídá, že letošní auta budou navzdory větší váze rychlejší než ta loňská. Což je velmi povzbuzující zpráva.

Štítky: Předsezonní testy Zveřejněno 26. 02 2018 — Tomáš Richtr

Monoposty F1 rok od roku těžknou. Za poslední dekádu ‚ztloustla‘ o více než 120 kilogramů. Zatímco před lety byla minimální váha auta 605 kg, pro letošní sezonu to bude již 733 kg. Se začátkem sezony 2018 je na vině systém ochrany kokpitu Halo, který výrazně přidá a váze auta. Očekávalo se tedy, že s větší váhou budou vozy F1 letos pomalejší, než tomu bylo v loňském roce, kdy překonávaly rekordy mnoha závodních tratí. Jenomže první den testů naznačuje, že by opak mohl být pravdou.

Letošní série osmi dní testovacích příprav se odehrává ve stejných dnech jako vloni. Toto jsou nejrychlejší časy každého z testovacích dní:

1. den 1’21.765
2. den 1’20.960
3. den 1’19.705
4. den 1’20.872
5. den 1’19.726
6. den 1’19.310
7. den 1’19.024
8. den 1’18.634

Daniel Ricciardo první den testů sezony 2018 zajel čas 1’20.179, který je rychlejší o více než 1,5 sekundy než první den testů před rokem. Je samozřejmě příliš předčasné dělat jakékoli závěry po prvním dni testů, ale přesto si pojďme připomenout hlavní faktory této rozvahy:

Pravidla jsou stálá, to znamená, že pohonné jednotky budou lepší a aerodynamika vozů efektivnější. Ricciardo jel letos na tvrdší sadě pneumatik, než s jakou byl nejrychlejší Lewis Hamilton první den testů  v loňském roce. Na stejné sadě jako dnes Ricciardo zajel vloni nejrychlejší čas Sebastian Vettel v hodnotě 1’21.609. Dnes bylo navíc velmi chladno a trať v Barceloně má nový povrch, který je hladší, tím pádem pomalejší. Není tak abrasivní.

Vývoj časů během letošních testů budeme samozřejmě postupně sledovat, ale dnešní rychlost vozů překvapila kdekoho. Což je samozřejmě dobré znamení.

FIA do budoucna nevylučuje štít místo Halo. Pomoci může IndyCar

 

Diskuse k článku

Napsat komentář