Průřez sociálními sítěmi: Hamilton je druhou největší star motorsportu

A zcela jasně první mezi piloty formule 1. Považte sami – druhý Fernando Alonso ztrácí na Hamiltona dvojnásobek v počtu sledujících uživatelů. Naopak Brit má svou základnu fanoušků o polovinu tenčí nežli největší hvězda sociálních sítí a oboru motorsportu. Která? Facebook, Twitter a Instagram. Tři největší hráči současného trendu sociálních sítí. Globálnost těchto projektů dává…

2 Štítky: Lewis Hamilton MotoGP Sociální sítě Zveřejněno 14. 12 2016 — Josef Nekvinda

A zcela jasně první mezi piloty formule 1. Považte sami – druhý Fernando Alonso ztrácí na Hamiltona dvojnásobek v počtu sledujících uživatelů. Naopak Brit má svou základnu fanoušků o polovinu tenčí nežli největší hvězda sociálních sítí a oboru motorsportu. Která?

Facebook, Twitter a Instagram. Tři největší hráči současného trendu sociálních sítí. Globálnost těchto projektů dává všanc jakékoli soukromí a naopak vystavuje vaše přednosti celému světu. I když třeba nejste zrovna fanouškem motorsportu, snadno se podle tzv. followerů (uživatelů sledujících danou osobu) dostanete k jakési informaci o tom, kdo je pro danou oblast nějakým způsobem významným a kdo naopak méně. Jak si v této statistice vedou piloti formule 1? A kdo je nejvýraznější osobností motorsportu či jaký sport ukrajuje největší podíl? To zjišťoval web f1broadcasting.

banner_simulatory

Začněme tedy rovnou samotnými piloty F1. Těm „nejen na dráze,“ ale i na internetu jasným způsobem dominuje Lewis Hamilton strhující vlnu pozornosti díky svému extravagantnímu životnímu stylu a zejména pak svou aktivitou právě na sociálních sítích. Jeho nejbližším pronásledovatelem je doslova, formulovou hantýrkou, o kolo zpět Fernando Alonso. V součtu sledujících fanoušků jeho účtů na uvedených sítích zaostává o více než polovinu. Třetím je pak Nico Rosberg.

Zajímavé rozhodně je sledovat i sloupec zcela vpravo, který značí procentuální nárůst počítaný za dobu čtyř měsíců. Právě Rosberg po zisku titulu a následném ohlášení konce kariéry zaujímá jednu z předních pozic, kdy si polepšil o více než dvacet procentních bodů. Třeba britská rozhlasová stanice BBC reportovala, že zájem o informaci pojící se s ukončením jeho působení v F1 se projevilo počtem větším než 2 miliony unikátních kliknutí na článek. Nejlépe si pak za daný měsíc polepšil nejmladší vítěz Velké ceny Max Verstappen.

Čtyři ze současné desítky nejpopulárnějších jezdců, alespoň co do počtu fanoušků na sociálníchc sítích, v F1 příští rok neuvidíme

Čtyři ze současné desítky nejpopulárnějších jezdců, alespoň co do počtu fanoušků na sociálníchc sítích, v F1 příští rok neuvidíme

Mezi týmy panuje těsnější bitva

A nikoho nepřekvapí, že se tak děje zejména mezi Mercedesem a Red Bullem. Nápojový gigant sice zaostává za počtem odebírajících fanoušků Mercedesu zhruba o pět milionů z celkových jedenácti, nicméně rakouský tým dokáže plně využít potenciál Facebooku, když ke svým videím skrze něj přiláká až devět milionů diváků. Navíc nárůst v této oblasti činí za dané období téměř jedenáct procent. Třetí Ferrari už ztrácí v této disciplíně mnohem více.

Internetovým hitem je MotoGP a Valentino Rossi

Doslova. Milovníků jednostopých strojů nalezneme na sociálních sítích zdaleka nejvíce. Kombinovaný součet oficiálních účtů dá dohromady číslo 17,28. Tolik milionů lidí po celém světě je hladových po nejaktuálnějších fotografiích, videích a informacích přímo ze závodních okruhů. Největší značkou, a zároveň i největší motoristickou hvězdou, je legendární Valentino Rossi. Počet jeho fanoušků je roven například součtu účtů MotoGP a Facebooku Jorge Lorenza. Vztaženo k formuli 1, je tento rozdíl ještě markantnější. Na Rossiho účty by bylo potřeba téměř to, co by poskládali pánové Hamilton, Alonso, Rosberg a Button dohromady.

Valentino Rossi vládne všem a všude. U jezdců MotoGP ovšem vévodí Facebook, zatímco u pilotů F1 je podíl celkem rovnoměrně rozložen

Valentino Rossi vládne všem a všude. U jezdců MotoGP ovšem vévodí Facebook, zatímco u pilotů F1 je podíl celkem rovnoměrně rozložen

Před F1 se ale ocitá i americká závodní série Nascar. Lze to nicméně přičítat i faktu, že formule 1 prakticky donedávna nefigurovala na Facebooku. Stalo se tak až letos v březnu a od té doby už na své stránce nashromáždila téměř 3 miliony followerů. Za poslední čtyři měsíce dosáhly oficiální účty F1 v součtu všech tří největších sítí pokroku 14,4 procenta a meziročně je to, a teď čtěte pozorně, 211,5 procenta. To poukazuje na důležitost dnešních „nových médií“ na něž by se měla zaměřit i Liberty Media, jakožto nový majitel F1.

Přesvědčivým způsobem nejvíce táhne seriál MotoGP před americkou sérií Nascar a F1

Přesvědčivým způsobem nejvíce táhne seriál MotoGP před americkou sérií Nascar a F1

zdroj: f1broadcasting

Čtěte dále: Alonso: S McLarenem se chci stát šampionem, zůstávám mu oddaný



Diskuse k článku

Napsat komentář