Prohřešek na zadním křídle Mercedesu byl výkonnostní nevýhodou

Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že byl rozhodnutím o diskvalifikaci Lewise Hamiltona z páteční kvalifikace na Interlagosu překvapen. Trest přišel poté, co zadní křídlo Britova vozu neprošlo technickou kontrolou.

Štítky: Mercedes Pravidla Toto Wolff Zveřejněno 14. 11 2021 — Vašek Štěpánek

Podle lídra Mercedesu došlo během kvalifikace k poškození zadního křídla, to následně neprošlo technickou kontrolou. Zástupci týmu se už v pátek večer setkali s komisaři, aby podali vysvětlení. Vyšetřování bylo ukončeno až po sobotním tréninku před sprintem.

„Do samého konce vyšetřování jsem věřil, že je vše v pořádku. Naše zadní křídlo bylo ve skutečnosti poškozené a představovalo to pro nás výkonnostní nevýhodu. Předpokládal jsem, že s ohledem na tyto aspekty se FIA rozhodne jinak.

Samotní komisaři sami uvedli, že se z naší strany rozhodně nejedná o úmysl. Už během kvalifikace jsme si všimli, že Lewisovo křídlo je poškozené. O to více jsem nebyl schopen uvěřit konečnému verdiktu. Stávají se zde zvláštní věci, ale asi už to tak musíme brát,“ uvedl Wolff.

Sedminásobný šampion tak ztratil svou pole position a do kvalifikačního sprintu startoval z posledního místa. Během 24 kol se ale dokázal skvělou jízdou dostat na pátou příčku. Sprint vyhrál Bottas a Mercedes se tak, zdá se, oklepal.

„Nezávidím komisařům tak složitou pozici. Víte, Lewis přijel do Brazílie s 19 bodovou ztrátou na Verstappena a do konce roku zbývají čtyři závody. Musí být těžké se oprostit od pohledu na šampionát a soustředit se jen na jednu věc,“ pokračoval šéf Mercedesu.

Rakouský manažer i tak ale našel věci, které jej od FIA vůči Mercedesu mrzí. „Nepřišlo mi příliš fér, že jsme jako tým nemohli křídlo opravit, protože se reálně bavíme o dvou milimetrech, a to se upravit dá. Ostatní týmy v minulosti běžně své vozy opravovaly.

Myslím si, že my jsme měli smůlu v tom, že se náš vůz už nacházel v režimu parc fermé. I tak jsem ale přesvědčen, že jsme měli dostat šanci na opravu. Rozhodovací proces přišel jako blesk z čistého nebe a my s tím nemohli nic udělat,“ lamentoval Wolff.

Německý tým měl samozřejmě možnost se vůči rozhodnutí o diskvalifikaci odvolat, neudělal to ale z pragmatických důvodů. „Kdybychom se odvolali, a že jsme opravdu hodně chtěli, Lewis by z Brazílie odjel s nula body, a to si opravdu nemůžeme dovolit.

Celý správní proces by se natáhl na několik týdnů a tím se my teď zaobírat nemůžeme. Razím filosofii, že pokud máme prohrát, ať prohrajeme na trati. Jestliže máme vyhrát, ať také vyhrajeme na trati, a ne za konferenčním stolem.

Mohu vás ale ujistit, že nyní se budeme na veškeré situace ptát a analyzovat je. V Mexiku během kvalifikace Red Bull něco pracoval na svých zadních křídlech, vozy se už tehdy také nacházely v režimu parc fermé a my nic nenamítli. Příště už to ale uděláme,“ uzavřel Wolff.