Prohlášení Ferrari o důvodech, proč chová k současnému týmu “absolutní důvěru”

Jsi-li sražen na kolena, povstaň silnější. Přesně tato slova nejlépe odráží přesvědčení Ferrari, které ač se v současnosti trápí s nekonkurenceschopným vozem, stále nezapomíná na svůj odkaz a věří, že se v budoucnu vrátí na vrchol.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 5. 09 2020 — Petr Čermák

Ferrari se nedávno veřejně omluvilo svým fanouškům a dodalo, že se nebudou trápit věčně. Prezident Ferrari Louis Camilleri nyní upřesnil, na jakých pilířích do budoucna jeho tým staví.

„Mám plnou důvěru v Mattiu Binotta a jeho tým,“ prozradil Camilleri v rozhovoru pro New York Times. „Výsledky sice nepotvrzují má slova, ale na to je potřeba čas. Bohužel tu v minulosti panoval nátlak na zaměstnance – mnozí byli propouštěni. Byli tu vystavěné tzv. ‚otočné dveře‘, lidé přicházeli a odcházeli, a tomu já hodlám zabránit.“

Jaké jsou tedy plány Ferrari? Na jakých pilířích hodlá nejúspěšnější tým historie formule 1 stavět?

1) Stabilita. Prezident Ferrari Louis Camilleri věří v důležitost stability, odkázal například na slavnou éru Jeana Todta a Michaela Schumachera, která slavné automobilce přinesla 5 jezdeckých a 6 konstruktérských titulů. Klíčem k úspěchu je podle Camilleriho co nejmenší počet personálních změn a jistá stabilita, kterou tým v posledních letech postrádal.

„Chci zavést stabilitu, a to i přes ohromný nátlak veřejnosti, zejména pak italských médií, jejichž zprávy jsou příležitostně brutální – požadují, aby padaly hlavy. To ale není žádné řešení.“

Ferrari popírá krizi, připouští bouřku

2) Odpovědnost. Podle prezidenta Ferrari je potřeba reorganizovat technické oddělení. „Zejména z pohledu investic jsem se pokusil zavést dlouhodobou strategii. Chceme zajistit, aby lidé pracovali více v jednotlivých skupinách, na to je potřeba pokaždé více času. Změny nenastanou přes noc,“ říká Camilleri.

Kdy se Scuderia vyhoupne zpět do popředí? „Rok 2021 není reálný. V roce 2022 vejdou v platnost nová pravidla – ta pozmění technický pohled na věc, což může vést k odlišnému rozdělení sil. Máme talent, pracovní morálku a odhodlání dosáhnout velkých úspěchů, takže věřím, že se vrátíme zpět do hry.“

3) Projekty. Camilleri prozradil, že se Ferrari nechce zaměřovat pouze na formuli 1 a na vývoj prototypů GT. Své motoristické obzory by vzpínající se kůň rád rozšířil. Maranellská automobilka uvažuje o expanzi do IndyCar a WEC. Americká formulová série je ale oříšek – Camilleri dodává, že velkou roli v rozhodování budou hrát změny v regulích.

A co například čistě elektrická formule E? Ta podle Camilleriho nepřipadá (v dohledné době) v úvahu.

Ve Francii vznikne první 100% elektromobilní město