Proč Renault nepodepíše s Alonsem

Negativita Fernanda Alonsa, kterou dává najevo v McLarenu, mu nepřímo zavřela dveře do Renaultu. Jeho šéf Cyril Abiteboul totiž tvrdí, že poslední, co by chtěl, je mít „frustrovaného Fernanda ve voze Renault“.

4 Štítky: Cyril Abiteboul Fernando Alonso Renault Zveřejněno 29. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

Alonso za sebou má tříleté období u McLarenu plné frustrace kvůli nevýkonné a nespolehlivé pohonné jednotce Honda. S ohledem na to se tak jako logický jeví odchod od britské stáje. Španělovi ale docházejí možnosti, kam by se mohl odebrat. Poslední spekulace hovoří o Williamsu. Definitivní rozhodnutí prý máme očekávat během září.

V předchozích měsících se také objevily informace o možném návratu do Renaultu, se kterým Alonso vyhrál své dva tituly mistra světa z let 2005 a 2006. Výkonný ředitel Renaultu Cyril Abiteboul však vysvětluje, proč by tento krok byl chybný.

„K tomu, abyste měli úspěšnou asociaci, musí být její části kompatibilní,“ naráží Abiteboul na vztah mezi jezdcem a týmem. „Nestačí čerpat pouze z úspěšné asociace z minulosti. Je to budoucnost, o kterou se obáváme. Fernando je dynamický. Myslím, že cítí naléhavost toho, aby byl zase v boji o šampionát.

Víme, že u nás to ještě zabere trochu času, než budeme mít auto, které by mu tohle mohlo nabídnout. Takže jisté je to, že určitě nechci mít frustrovaného Fernanda ve voze Renault,“ tvrdí Abiteboul.

Kdo je tedy největším kandidátem na volnou sedačku po Jolyonu Palmerovi, který svými výkony výrazně zaostává za kolegou Hülkenbergem? Hovoří se o návratu Roberta Kubici, jehož si chce francouzská stáj ještě otestovat, osloven byl také Carlos Sainz, který je ale vázán smlouvou u Red Bullu.

„Hodně lidí může mít zájem. Faktem je, že naše auto se stalo víceméně čtvrtým nejlepším vozem na roštu, což nám vytváří více příležitostí, než kolik jsme si původně očekávali,“ dodává šéf Renaultu.

Diskuse k článku

4 komentáře: “Proč Renault nepodepíše s Alonsem”

  1. Louis65 napsal:

    Ostudna je hohuzel Honda. Co je mi platne ze tomu dam 120% kdyz v souctu s autem to je jen 80%. S cim souhlasim je ale to, ze je placeny za praci kterou odstoupenim nevykonal. Na druhou stranu to bylo pred koncem zavodu takze vlastne jen chytre posetril techniku.

  2. KF napsal:

    glosa: Odprostěte se od fanatismu a dočtete se že data motoru neukazovala žádnou vadu. Proto Hasegawa přišel s plytkým prohlášením od jistotě stáhnutí vozu. Stačí umět číst a uvažovat bez zaslepenosti a je to jasné. Takovýto problém se opakoval už několikrát. Holt Alonso není profesionál. Říká, že všichni pracují tvrdě.. Ovšem až na něj. Kde jsou časy kdy do svých výkonů dával oněch 120 procent..?? Je to ostudné..

    Zdá se, že nedokážete diskutovat aniž byste někoho neurážel, ale já Vám to odpouštím.
    To, že zástupce Hondy vydal oficiální prohlášení, že na motoru nezaznamenali žádné anomálie znamená, že motor běžel v každé vteřině závodu pořád na 100%? Víte jak je pohonná jednotka včetně baterií a rekuperačních systémů složitá? Myslíte že mají na každém kabelu nebo hadici senzor? A co v kvalifikaci, tam též FA odstoupil schválně z rychlého kola? Myslíte si taky že si vymyslel historku že mu energii z baterií systém nedal ve správném okamžiku, protože v jedné ze zatáček jel poprvé na plný plyn? Proč by to dělal?
    Myslím že od startu závodu předváděl FA velmi pěkné souboje a bylo se na co dívat. S tím doufám souhlasíte. V určité fázi se však díky nízké rychlosti na rovinkách již nešlo bránit rychlejším vozům za ním a tak se začal FA propadat do hloubi pole. Situace byla tedy jasná: ani přes sebelepší závodnický um se FA neměl šanci dostat na body. Co tedy mohl dělat aby jich dosáhl? Buď čekat na odstoupení hned několika soupeřů před ním a nebo na déšť. Ani jedno z toho však nebylo příliš pravděpodobné. Proto se tedy smířil s tím, že zbytek závodu pojme jako test. Nakonec ale ze závodu odstoupil a nikdo z nás diváků od TV neví na 100% proč. To ví jen FA, Honda a McLaren. Mohla to být krátkodobá porucha pohonného systému, nebo taky mohli usoudit, že testovací kilometry ve Spa již stačí a radši pošetří motor na další závody. Řekněte mi prosím co je na tomto průběhu závodu ze strany FA neprofesionálního. To měl jako podle Vás dokroužit závod až do konce, skončit třeba 18. a najet na motoru další bezdůvodné desítky kilometrů, aby jeho opotřebení ještě víc snížilo jeho výkon a spolehlivost? Proč by to dělal? Myslíte že je to rozumné? Chytřejší je motor ušetřit a vyhnout se tak v některém z dalších závodů zbytečné penalizaci.

  3. krakra napsal:

    Viděl jsem odstoupit ze závodu i Valentina Rossiho.

  4. KF napsal:

    Oprostěte se prosím od invektiv proti osobě Fernanda Alonsa a raději předložte jasný důkaz že z velké ceny Belgie 2017 odstoupil schválně a pouze o své vlastní vůli. Děkuji

Napsat komentář