Proč ředitelství závodu řešilo dvě totožná odstoupení jinak?
Při letošní GP Emilia Romagna zasáhl do akce jak virtuální tak fyzický Safety car.
Jinak poklidný závod v Imole nabral obrátky v 29. kole, kdy za zatáčkou Acque Minerali ostavil vůz Haasu Esteban Ocon. Vedení závodu se rozhodlo aktivovat VSC, což zásadně ovlivnilo závod – přibližně polovina startovního pole totiž nebyla v boxech, čehož dokonale během VSC využila.
Oconův Haas byl odstraněn z okruhu přes nejbližší únikovou zónu, která byla velmi blízko místa, kde Ocon vůz zastavil. To umožnilo traťovým komisařům vůz poměrně rychle odstranit.
Ve 46. kole skončil závod pro domácího miláčka Kimiho Antonelliho. Ten svůj Mercedes odstavil na velmi podobném místě jako Ocon, ale přeci jen o něco dál, což nakonec bylo rozhodující. Protože již byla úniková zóna obsazena monopostem Haasu, museli traťoví komisaři tlačit Mercedes k další únikové zóně do kopce.
Kvůli větší náročnosti s odklizením vozu Antonelliho byl potřeba odtahový vůz. Ředitelství závodu se tak rozhodlo povolat fyzický safety car. Ten byl na trati až sedm kol, než byl Mercedes odklizen.
Co tak na první dobrou mohlo vypadat jako snaha o zdramatizování závodu, má s přihlédnutím k okolnostem naprosto jasné odůvodnění.