Proč o Leclercově trestu za kolizi s Verstappenem rozhodli komisaři až napodruhé
Max Verstappen se zlobil, když po kolizi v prvním kole Velké ceny Japonska s Charlesem Leclercem dostal informaci o rozhodnutí sportovních komisařů incident nijak hlouběji nestudovat. O to bylo větší překvapení, když se komisaři o něco později rozhodli případ znovu otevřít.
Důvod je celkem jednoduchý: ředitel závodů F1 Michael Masi po velké ceně vysvětlil, že se ke komisařům dostaly ještě dodatečné záběry, které přiměly jejich postoj přehodnotit. Nemuselo nezbytně nutně jít o záběry z televizního přenosu, ale například záběry z průmyslových CCTV kamer.
“Byly to záběry, které během prvního rozhodování neměli k dispozici, a tak se vlastně rozhodli případ znovu otevřít,” vysvětlil Masi.
Nakonec se ale při druhém zkoumání incidentu Verstappen – Leclerc rozhodli případ rozlousknout až po závodě. Komisaři rozhodli, že Verstappen nechal na pravé straně dost místa, a ačkoli Leclerc podle komisařů samozřejmě nenarazil do Verstappena schválně, měl ztrátu přítlaku kvůli autu před sebou předpovídat a učinili jej za nehodu zodpovědným.
Charles Leclerc svou vinu za incident přiznal.
“Jednoznačně jsem se dopustil chyby. Měl jsem předpokládat, že auto bude nedotáčivé, a to jsem neudělal,” řekl.
K podobně tvrdému incidentu došlo také mezi Landem Norrisem z McLarenu a Alexem Albonem z Red Bullu. Ten se ale obešel bez následků a Norris si dokonce myslel, že ani k žádnému kontaktu nedošlo.
“Povedl se mu pěkný útok, hodně z dálky,” pochválil Norris Albona. “Bylo to fér. Takhle se závodí, tak by to mělo být.”
Diskuse k článku