Proč je nereálné nechat soupeře platit za způsobenou škodu při haváriích

Šéf stáje Haas Guenther Steiner nesouhlasí s návrhem Red Bullu a Ferrari, podle kterého by za škodu způsobenou soupeři měl platit viník nehody. Debata na toto téma se rozproudila poté, co v Maďarsku red bully i ferrari doplatily na chyby jiných pilotů. Opravy pak stály spoustu peněz, které jsou v době rozpočtového stropu důležitější než kdy dřív.

Štítky: Finance Guenther Steiner Haas Zveřejněno 18. 08 2021 — Lukáš Štěrovský

Trable se v první půlce sezony nevyhnuly ani Haasu. „Měli jsme poměrně hodně škod, hlavně naší vlastní vinou, ale tak to prostě je,“ naráží Steiner na učňovské jezdecké duo Schumacher – Mazepin. „Právě schopnost nechybovat bude do budoucna tvořit hodnotu řidiče.

Pilot, který udělá velmi málo chyb, bude mít vyšší hodnotu, protože způsobí méně škod a ušetřené peníze budete moci dát do vývoje vozu než na jeho opravy. Vše je to součástí hry,“ uvědomuje si specifický aspekt rozpočtových stropů.

Šéfovi týmu Haas se rovněž nezamlouvá myšlenka Red Bullu a Ferrari, které by chtěly, aby škody způsobené jinými jezdci nespadaly do rozpočtového stropu, potažmo aby je namísto poškozeného musel zaplatit viník.

Mercedes nám způsobil škody v hodnotě tří milionů eur, rozčiluje se Red Bull

„Pokud dáme do pravidel, že ten, kdo někoho srazí, je viníkem a způsobil škodu, pak přijde pojišťovací odhadce, který řekne, čí to byla vina, a najednou zaměstnáváme dalších 20 lidí jako poradce a řešíme, čí je to vina a z kolika procent.

A vzápětí budeme u soudu, protože někdo vám najednou bude dlužit 100 tisíc dolarů, jelikož hodnota dílů není jednoznačná. Součástka z pátého závodu má menší hodnotu než nový díl a tak podobně,“ vysvětluje.

I proto by Steiner vše nechal tak, jak to je nyní. „V určitém bodě se s tím prostě musíte naučit žít. Jinak bychom to mohli pekelně zkomplikovat a potřebovali bychom vyšší rozpočtový strop na to, abychom zaměstnali odhadce škod.

Lidé se chtějí dívat na závody, nechtějí slýchat o pojistných událostech. Někdy to musíme trochu krotit. Pokud budeme mít tři závody bez úhony na autě, všichni na to zapomenou,“ dodává na adresu Red Bullu a Ferrari.