Proč Haas angažoval Ocona?

Šéf stáje Ayao Kamatsu prozradil, co stálo za podepsáním Estebana Ocona.

Štítky: Esteban Ocon Haas Zveřejněno 11. 02 2025 — Bára Goldmannová

Francouzský závodník neměl s předchozími týmovými kolegy zrovna dobré vztahy, zejména kvůli tomu, že s nimi poměrně často kolidoval. Poslední kapkou byla pro Alpine pravděpodobně kolize, ke které došlo v Monaku mezi Oconem a Gaslym. Ke konci sezony se tak s týmem musel po čtyřech letech rozloučit, a to předčasně před posledním závodem v Abú Dhabí. Bez práce ale nezůstal. Bylo to součástí dohody. Ocon se tak mohl zúčastnit posezonních testů na okruhu Yas Marina s Haasem.

Američané hledali po odchodu Nica Hülkenberga a Kevina Magnussena dalšího zkušeného pilota, jenže těch už volných příliš nebylo. Volba nakonec padla na Ocona. Do karet mu hrál především jeho věk. “Chtěl jsem někoho, kdo je ještě mladý. Mladý a zkušený. Estebanovi bylo 27, když jsem s ním podepsal smlouvu, takže je stále velmi mladý,” vysvětluje Kamatsu, jehož slova cituje portál RacingNews365.

“Má pódia, získal mnoho bodů, ale myslím si, že má stále co zlepšovat. Chtěl jsem někoho hladového, ale osvědčeného a dostatečně mladého. Ale odhodlání a pracovní etika pro mě byly tím nejdůležitějším, protože jsme malý tým. Stále máme hodně oblastí v procesu a chybí nám metodika.”

Když Hülkenberg oznámil minulý rok v dubnu, že přestupuje do Sauberu, tak začal Kamatsu hledat jemu podobného pilota. Japonec vidí mezi Němcem a Oconem paralely, ať už jde o vytrvalost nebo sebemotivaci.

“To, co Nico dělal opravdu dobře, bylo, že byl skutečně součástí jádra týmu – vedl směr vývoje, byl součástí diskuzí o tom, jak bychom měli vyvíjet auto. Chtěl jsem někoho, kdo to bude dělat aktivně, místo toho, aby se jen objevil během závodního víkendu a jezdil, nebo přišel na simulátor, když ho o to požádáme. Chtěl jsem někoho, kdo je sám o sobě neustále velmi motivovaný, odhodlaný se zlepšovat a zlepšovat tým. A Esteban takový je,“ uzavřel 49letý rodák z Tokia.