Proč Ferrari ztrácí? Nefunguje mu šasi

Možná, že Ferrari zpočátku naznačilo útok na titul, jenomže momentální forma nenaznačuje setrvání na čele šampionátu. Svůj podíl na tom má i aféra kolem spalování oleje.

2 Štítky: Ferrari Zveřejněno 22. 07 2017 — Josef Nekvinda

První třetinu sezóny se zdálo být Ferrari takřka neporazitelné. Od úvodního podniku v Austrálii až po Monako tyhle dvě červené formule na startovním roštu týmu přinesly zisk tří vítězství a pět pódiových umístění. V součtu 196 bodů. Oproti tomu mistrovský Mercedes měl na svém kontě bodů „pouze“ 179. Monako ale jakoby všechno změnilo.

Od té doby už jsou minulostí další čtyři Grand Prix a na účtu Ferrari přibyla pouze dvě pódia. Naopak Mercedes zdánlivě poštěloval své pohonné jednotky a díky tomu převzal v šampionátu iniciativu. V témže období totiž posbíral tři vítězství a tentýž počet dalších umístění na stupních vítězů. Vzhledem k silné první třetině je ale stále na čele Sebastian Vettel, nicméně Lewis Hamilton už na něho ztrácí pouze jediný bod.

A tak zatímco tedy posledních několik závodů nebylo v podání Ferrari hvězdných, za jejich výkonnost mnohdy mohly i špatné okolnosti. A abychom byli spravedliví, tak někdy i rozhodnutí. Z této situace ovšem na povrch vyplouvají některá znepokojivá fakta, jež je třeba vzít v úvahu. V prvé řadě jde o penalizace v případě přesažení stanoveného počtu jednotlivých komponent pohonné jednotky na sezónu. A právě zde nad Ferrari visí obrovský vykřičník, neboť v polovině šampionátu je na limitu a penalizace tedy zcela jistě přijdou.

Jinak donedávna ohromující tempo Ferrari šlo přitom porazit snad jen bezchybnou strategií. Nyní se situace zdá být zrcadlově převrácená. Rychlost chybí a mohou za to další faktory. Hned tím prvním je konzistentnost výkonů Mercedesu. I když i tam se problémy objevily, většinou se jednalo jen o chybu v nastavení, což je variabilní složka měnící se závod od závodu, ale dá se s ní „lehce“ pracovat. Oproti tomu, podle F1 Analisi Tecnica, Ferrari už nefunguje spojení šasi – pohonná jednotka.

Scuderia podle této analýzy do Melbourne přicestovala s až brutálním aero balíčkem, což v součinnosti s pohonnou jednotkou maximalizovalo výkon SF70H. Jenže mimo jiné byl ve spalovací komoře účinně spalován olej společně s benzinem. Když tato aféra vyšla najevo, Ferrari prý bylo nuceno sáhnout k revizi svého motoru a částečně je tak vina za výkonnostní propad za Mercedes přisuzována právě kooperaci motoru s méně účinným aero balíkem. A ačkoli se SF70H v Británii dočkalo navýšení výkonu, zatím to na úplné zacelení této ztráty nevypadá.

Mercedes zničil převodovky agresivním nastavením dynamiky bezprodlevových převodů

Diskuse k článku

2 komentáře: “Proč Ferrari ztrácí? Nefunguje mu šasi”

  1. PeeTeeR napsal:

    No mohli by jste si konečně pozvat na pohovor ohledně motorů nějakého odborníka. Jestliže mají týmy určité množství oleje (myslím že 8 litrů na víkend) a nyní jsou nahraně tak bych tipoval, že co spalují není olej. Navíc když se podíváte na závodní palivo ( např. ten co používá Fabia R5) tak zjistíte jaký je rozdíl mezi závodním palivem a klasickým Naturalem 95.
    Můj názor na spalování oleje je tedy jednoduchý. Olej se nespaluje, ale spaluje se závidní palivo. Jelikož cca formule mají povolenou spotřebu 100 kg paliva za závod Tak je to cca 130 litrů paliva. Čili cca 2 litry paliva za jedno kolo. Tak teď v kvalifikaci si myslím, že to může být až 2,5 – 3 litry za kolo. Mercedes tento mód využívá i v závodech. Tak to by museli jeda hodně toho okeje mít.
    Podle mě jsou schopni dostat do spalovacího prostoru více paliva. Buď jsou dobří a umí obelhat FIA u vstřikovačů ( kde je taky limit a to okamžitá spotřeba max 100 kg/h) a nebo to tam dodávají jinačí cestou – přes pístní kroužky odpařováním paliva z karteru. Ale rád bych slyšel slova nějakého většího odborníka na spalovací mtory s turbem a ne pořád tyto žvásty ohledně spalování oleje. Navíc Mercedes je v tomto opravdu lepší než Ferrari (v navýšení výkonu na jedno kolo).

  2. Honza napsal:

    A neni to spis tim ze Mercedes konecne zacal vyuzivat potencial auta na 100%? Tzn ve Finale ztracelo Ferrari uz od zacatku sezony ale naskok byl eliminovat nevyuzitym potencialem (hlavne pneu) Mercedesu

Napsat komentář