Proč Ferrari ztrácí? Nefunguje mu šasi

Možná, že Ferrari zpočátku naznačilo útok na titul, jenomže momentální forma nenaznačuje setrvání na čele šampionátu. Svůj podíl na tom má i aféra kolem spalování oleje.

2 Štítky: Ferrari Zveřejněno 22. 07 2017 — Josef Nekvinda

První třetinu sezóny se zdálo být Ferrari takřka neporazitelné. Od úvodního podniku v Austrálii až po Monako tyhle dvě červené formule na startovním roštu týmu přinesly zisk tří vítězství a pět pódiových umístění. V součtu 196 bodů. Oproti tomu mistrovský Mercedes měl na svém kontě bodů „pouze“ 179. Monako ale jakoby všechno změnilo.

Od té doby už jsou minulostí další čtyři Grand Prix a na účtu Ferrari přibyla pouze dvě pódia. Naopak Mercedes zdánlivě poštěloval své pohonné jednotky a díky tomu převzal v šampionátu iniciativu. V témže období totiž posbíral tři vítězství a tentýž počet dalších umístění na stupních vítězů. Vzhledem k silné první třetině je ale stále na čele Sebastian Vettel, nicméně Lewis Hamilton už na něho ztrácí pouze jediný bod.

A tak zatímco tedy posledních několik závodů nebylo v podání Ferrari hvězdných, za jejich výkonnost mnohdy mohly i špatné okolnosti. A abychom byli spravedliví, tak někdy i rozhodnutí. Z této situace ovšem na povrch vyplouvají některá znepokojivá fakta, jež je třeba vzít v úvahu. V prvé řadě jde o penalizace v případě přesažení stanoveného počtu jednotlivých komponent pohonné jednotky na sezónu. A právě zde nad Ferrari visí obrovský vykřičník, neboť v polovině šampionátu je na limitu a penalizace tedy zcela jistě přijdou.

Jinak donedávna ohromující tempo Ferrari šlo přitom porazit snad jen bezchybnou strategií. Nyní se situace zdá být zrcadlově převrácená. Rychlost chybí a mohou za to další faktory. Hned tím prvním je konzistentnost výkonů Mercedesu. I když i tam se problémy objevily, většinou se jednalo jen o chybu v nastavení, což je variabilní složka měnící se závod od závodu, ale dá se s ní „lehce“ pracovat. Oproti tomu, podle F1 Analisi Tecnica, Ferrari už nefunguje spojení šasi – pohonná jednotka.

Scuderia podle této analýzy do Melbourne přicestovala s až brutálním aero balíčkem, což v součinnosti s pohonnou jednotkou maximalizovalo výkon SF70H. Jenže mimo jiné byl ve spalovací komoře účinně spalován olej společně s benzinem. Když tato aféra vyšla najevo, Ferrari prý bylo nuceno sáhnout k revizi svého motoru a částečně je tak vina za výkonnostní propad za Mercedes přisuzována právě kooperaci motoru s méně účinným aero balíkem. A ačkoli se SF70H v Británii dočkalo navýšení výkonu, zatím to na úplné zacelení této ztráty nevypadá.

Mercedes zničil převodovky agresivním nastavením dynamiky bezprodlevových převodů

Diskuse k článku

Napsat komentář