Proč byl Hamilton na Adamiho tak ostrý? Chtěl mu pouze předat informace, zastává se ho Brundle
Lewis Hamilton nezažil vůbec dobrý debut ve voze stáje z Maranella. Zatímco před sezonou hýřil Brit optimismem, tak v průběhu úvodního víkendu působil rozpačitě. Nikdo tak pořádně neví, jak zhodnotit jeho výkon na okruhu v Melbourne.
Všichni brali jako jasnou věc, že bude Hamilton už od začátku Leclercovi vyrovnaným soupeřem. Nicméně už tréninky naznačovaly, že tomu tak nebude. Bylo patrné, že se Hamilton s SF-25 pere. Nebylo tomu jinak ani v kvalifikaci, kde na Monačana výrazně ztrácel. Posléze přišel závod, během něhož bylo slyšet, že mezi ním a jeho novým inženýrem Riccardem Adamim není zatím taková chemie, jako tomu bylo v případě Petera Bonningtona.
Brit si stěžoval, že je auto neklidné. Adami mu tedy doporučil jiné nastavení, na to mu Hamilton odvětil, ať ho nechá v klidu pracovat. Po závodě ale Hamilton svého nového “našeptávače” pochválil a zdůraznil, že si na sebe musejí zvyknout. “Nejsem ten, kdo má rád během závodu hodně informací, dokud to nepotřebuji – zeptám se na to. Ale dnes odvedl maximum a posuneme se dál,” vysvětlil.
Brundle kritizuje Hamiltona a zastává se Adamiho
“Navzdory spoustě pozitivních slov a důvodů, proč se musel seznámit se svým novým volantem, byl začátek kariéry Lewise Hamiltona ve Ferrari ve všech ohledech neuspokojivý,“ uvedl Brundle ve svém sloupku pro Sky Sports.
V kvalifikaci na Leclerca ztratil přes dvě desetiny. Ovšem v neděli nebyl schopen překonat ani Williams Alexandera Albona a jeho trápení podtrhl Oscar Piastri, který se před něj dostal v samotném závěru a odsunul na poslední bodovanou pozici. “Startoval z osmého místa za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, v první zatáčce mírně ztratil, snad celou věčnost pronásledoval Albona a nakonec ho v posledním kole v deváté zatáčce vnějškem předjel Piastri, který předvedl fantastickou stíhací jízdu. Pro Lewise to znamenalo, že získal jeden bod za desáté místo, což není pozice, na které by měl být,” zhodnotil Brundle.
Rovněž nechápe, proč byl na Adamiho tak “naštvaný” a závodního inženýra se zastává: “Měl jsem pocit, že se jen snažil předat relevantní a užitečné informace.”