Proč byl Alonso rychlejší než Räikkönen? Technický ředitel Ferrari má vysvětlení

Technický ředitel Ferrari James Allison popsal rozdíly v jezdeckých stylech Kimiho Räikkönena a Fernanda Alonsa, které stály za letošními výsledky.

7 Štítky: Fernando Alonso Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 16. 12 2014 — Jan Pastorek

Technický ředitel Ferrari James Allison popsal rozdíly v jezdeckých stylech Kimiho Räikkönena a Fernanda Alonsa, které stály za letošními výsledky.

Räikkönen má za sebou zřejmě nejhorší sezónu kariéry ve formuli 1, přičemž utrpěl drtivou porážku od týmového kolegy Fernanda Alonsa. Podle Allisona to bylo tím, že pro letošní Ferrari F14 T byla limitující přilnavost přední nápravy.

„Kimiho styl je dost tvrdý na přední pneumatiky a jemný na zadní,“ vysvětloval Autosportu. „Vzhledem k tomu, že pro vozy formule 1 bývá obvykle omezující záď, byl to v minulosti jeden z Kimiho triumfů.“

„Ale aby Kimi dokázal využít svoji výhodu, potřebuje kombinaci auta a pneumatik, která mu umožní se dost tvrdě opřít do přední nápravy. Fernando a Kimi jsou oba mistři světa a oba extrémně rychlí. Pokud dáte Kimimu auto, se kterým bude moct pracovat, tak by byl rozdíl mezi nimi tenčí než cigaretový papír.“

„Od začátku byla pro Fernanda omezující u vozu záď, pro Kimiho předek. To proto, že aby Fernando vyprodukoval rychlost, kterou má, relativně méně pracuje na vjezdu do zatáčky a víc na výjezdu. Kimi celý život závodil s vozy, které mu umožňovaly využít jeho nadání na vjezdu do zatáčky, což mu dávalo volnost být jemný k zadním pneumatikám na výjezdu.“

„Když jste jemní k zádi, v průběhu sezóny je to skutečná výhoda, a naším úkolem je dát Kimimu auto, které mu umožní využít tento jeho talent.“

Podle šéfinženýra Ferrari Pata Frye nepomohly ani letošní tvrdší pneumatiky a šetření paliva. „Ve chvíli, kdy vám začnou fungovat přední pneumatiky, tak už jsou problémem ty zadní,“ popisoval. „Fernandův styl s těmito pneumatikami funguje, také dokáže problémy obejít a přizpůsobit se jim.“

„Kimi je na předek citlivější. U McLarenu to bylo úplně stejné. Pamatuju si, že jsme v jedné sezóně skončili se sedmi různými konfiguracemi zavěšení kol vozu…“

Diskuse k článku

Napsat komentář