Problémy se zadním kolem v Austrálii si Räikkönen částečně zavinil sám

Ferrari už ví, co přesně způsobilo, že Kimi Räikkönen musel odstoupit z Grand Prix Austrálie s uvolněným kolem.

2 Štítky: Ferrari Kimi Räikkönen Zveřejněno 26. 03 2015 — Jan Pastorek

Ferrari už ví, co přesně způsobilo, že Kimi Räikkönen musel odstoupit z Grand Prix Austrálie s uvolněným kolem.

Během obou Finových zastávek v boxech bylo vidět, že mechanici mají potíže s levým zadním kolem. Při té druhé se kolo nepodařilo řádně utáhnout, protože byl poškozený mechanismus jeho uchycení.

A jak k tomu došlo? Při první zastávce chyboval mechanik se zvedákem a vůz spustil na zem, i když levé zadní kolo ještě nebylo dotažené. Na semaforu týmu sice v tu chvíli ještě svítila červená, ale když Räikkönen viděl, že jde vůz dolů, začal pouštět spojku a připravovat se na rychlý výjezd.

Jenomže protože levé zadní kolo nebylo dotažené, jeho protáčení způsobilo při dosednutí na zem poškození mechanismu uchycení. Ten pak při druhé zastávce selhal úplně, takže pilot Ferrari musel odstoupit. Podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho je tak vina půl na půl mezi mechaniky a Räikkönenem. Vůz šel moc brzy dolů ze zvedáků a pilot začal moc brzy pouštět spojku.

Diskuse k článku

Napsat komentář