Problém na Verstappenově motoru Honda není „jednoduchý“

Technický šéf Hondy z oddělení F1 Tojoharu Tanabe přiznal, že problém, který se projevil krátce po startu na voze Maxe Verstappena, rozhodně nebyl žádnou maličkostí.

Štítky: GP Toskánska Honda Max Verstappen Pohonné jednotky Zveřejněno 14. 09 2020 — Lukáš Štěrovský

Nizozemec přitom do závodu odstartoval dobře, ale ještě před první zatáčkou začala pohonná jednotka ztrácet výkon, Verstappen se začal pořadím propadat, až se přimíchal do kolize dalších jezdců, což pro něj znamenalo stopku v závodě.

Podle Tojohara Tanabeho, technického šéfa Hondy pro oddělení F1, se závada na agregátu Red Bullu objevila v zahřívacím kole. „Během zaváděcího kola se na motoru objevil nikoliv malý problém, něco se pokazilo. To se pak projevilo po startu,“ přiznal Tanabe.

Pro Verstappena se tak jedná o druhé odstoupení v řadě kvůli technice. „Příčinu vyšetřujeme. Momentálně nedokážu říct, zda bychom mohli pokračovat, nebo bychom museli odstoupit. Ale problém nebyl malý, efekt byl velký. Je to velmi špatná situace.“

Japonský motorář agregát prošetří ve své továrna v Sakuře, která už teď analyzuje data. Pro Hondu se jedná o solidní bolehlav, protože Verstappenovi v polovině sezony zbývá už jen jeden zcela nový motor. Pak by Nizozemce čekala penalizace.

Útěchou pro japonského motoráře tak mohou být alespoň Albonovy stupně vítězů. Honda se tudíž objevila mezi nejlepšími třemi ve všech letošních závodech vyjma úvodní Grand Prix. „Obecně naše pohonná jednotka pracuje dobře, výjimkou byla ta v Maxově autě,“ dodává Tanabe.