Pro fanoušky se chystá ‚supermarket‘ reklamních předmětů

Vedení formule 1 plánuje jakýsi 'supermarket' pro reklamní předměty a merchandising. Dosavadní model série stánků, u kterých si fanoušek ukáže přes přepážku na konkrétní předmět svého zájmu, je podle šéfů F1 zastaralý. Nově si budou lidé vybírat obdobně jako v obchodě, budou si moci zkoušet oblečení, zda jim sedí, a u "pokladny" si jej mohou nechat poslat domů zásilkovou službou. Nápad vypadá zajímavě, má ale jednu mouchu: tento systém 'superstánku' zavedla americká série NASCAR v roce 2015, ale bez úspěchu. V polovině loňské sezony se NASCAR vrátila k osvědčenému modelu distribuce merchandisingu.

Štítky: FOM Zveřejněno 8. 01 2018 — Tomáš Richtr

Přesto vedení formule 1 podepsalo desetiletý kontrakt se společností Fanatics, která bude nový model prodeje ‚reklamních předmětů‘ spravovat. Fanatics, Inc. je americký internetový obchod, který prodává ‚merch‘ mimo jiné z NHL, NBA, NFL, NASCAR a nesčetné řady soutěží. Firma byla založena v roce 1995 a dnes má 1800 zaměstnanců.

‚Superstánek‘  bude nabízet předměty týmů i jezdců, stejně jako oficiální produkty F1, stejně jako předměty týkající se konkrétního okruhu velké ceny.

„Máme za sebou řadu rešerší a závěrem je, že se to lidem bude líbit,“ řekl komerční šéf F1 Sean Bratches. „Když se podíváte na NASCAR, 5 % prodejů je vázáno se značkou NASCAR jako takovou, 30 % předmětů, jako je například kšiltovka „Byl jsem v Daytoně“, a podobně, a 65 % jsou věci týkající se týmu nebo jezdců. S naší značkou můžeme navýšit prodeje F1, ale týmy a jezdci zůstanou dominantní.“

Diskuse k článku

Napsat komentář