Pro fanoušky Ferrari: pět důvodů k optimismu

Po loňském trápení bude letos Scuderia opět chtít vystoupat do popředí a pravidelně bojovat o stupně vítězů. Podaří se Ferrari návrat na výsluní? Nabízíme pět důvodů, které hovoří pro to, že ano…

Štítky: 2021 Ferrari Zveřejněno 11. 02 2021 — Lukáš Štěrovský

Může to být jenom lepší

Teprve potřetí za posledních 40 let skončilo Ferrari v Poháru konstruktérů hůře než čtvrté. Rok 2020 přinesl až šesté místo a jen dvě umístění na stupních vítězů, což je pro Scuderii neakceptovatelné. Ferrari pro letošek nachystalo velkou úpravu aerodynamiky, papírově by se tým měl tedy celkově i přes omezený vývoj přece jen o něco zlepšit. Šéf stáje Mattina Binotto vyhlásil za cíl návrat do první trojky. Horší než vloni to snad už nebude.

Nový motor

Z hlediska pohonné jednotky jednotky je na tom Ferrari v současné turbo éře jako na houpačce. Jeho motor patřil k nejlepším, dokud nedošlo k zvláštní dohodě s Mezinárodní automobilovou federací před sezonou 2020. Od té doby byly týmy s pohonnou jednotkou z Maranella jediné, které na jednotlivých okruzích v porovnání s předchozím rokem časově ztrácely. Není divu, že Ferrari pro letošek přijde s výrazně upraveným motorem, který zatím prý vykazuje „slibné výsledky“.

Fascinující srovnání: Vettel a Prost měli ve Ferrari podobný osud

Charles Leclerc

Monačan se teprve ve svojí druhé sezoně s Ferrari dokázal stát silným vůdcem, který byl schopen nekonkurenceschopné auto tlačit na limit a zcela převálcoval zkušenějšího, přesto nevýrazného Sebastiana Vettela, když získal třikrát více bodů než on. Leclerc má ve svých 23 letech vše pro to, aby uspěl: je rychlý, smlouva do konce roku 2024 mu zajišťuje klid a pokud dostane do rukou dobrý monopost, pak může předvést velké věci.

Audi představuje dlouho očekávanou novinku: e-tron GT

Nový pilot, nová energie

Ve Ferrari to vloni vřelo i z hlediska personální stránky. Vztahy týmu se Sebastianem Vettelem postupně pořádně ochladly a jeho konec byl vysvobozením pro obě strany. Místo Němce v týmu přebral mladý a energický Carlos Sainz. Španěl vloni málem získal své první vítězství a je motivovaný uspět. Zatím se jeví jako ideální hnací motor pro italský tým, který je po loňském trápení přece jen kapku zdeptaný.

Zářná budoucnost

Po mnoho let byl juniorský program Red Bullu označován jako ten vůbec nejlepší. Však z něj vzešla jména jako Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo nebo Max Verstappen. Zdá se ale, že je to juniorská akademie Ferrari, která teď přebírá laťku. Z italských řad se do F1 dostal Charles Leclerc, letos bude debutovat Mick Schumacher, šampion F2.  Pod křídla Scuderie spadá i Brit Callum Ilott, se kterým vloni Němec bojoval až do poslední závodu, stejně jako talentovaný Rus Robert Shwartzman. Z hlediska jezdců je tak Ferrari kryté na několik let dopředu.

Členkou akademie Ferrari F1 je poprvé ženská závodnice: Maya Weugová