Příští rok přechodný. Až nová pravidla 2022 budou hrát v Alonsův prospěch

Překvapivý návrat Fernanda Alonsa, který na prahu 40 let v příštím roce opět usedne do monopostu Renault, by nemusel skončit fiaskem, jako tomu bylo v případě Michaela Schumachera a jeho „druhé“ kariéry v letech 2010-2012 u Mercedesu. Na to, že Španěl uspěje, sází šéfinženýr F1 Pat Symonds, který se podílel na tvorbě nových pravidel pro rok 2022.

Štítky: Fernando Alonso Pat Symonds Pravidla Zveřejněno 16. 07 2020 — Lukáš Štěrovský

Symonds pracoval u Renaultu s Alonsem během mistrovských sezon 2005 a 2006, Španělovo hodnocení tak mohl vystavět na základě vlastních zkušeností. „Jednou z nejlepších věcí na Fernandovi je, že dokáže být velmi rychlý a adaptovat se na jakoukoliv situaci,“ vysvětluje hned na úvod Symonds, proč by Alonso mohl z nových pravidel, která se vlivem pandemie posunula až na rok 2022, těžit.

„Bude mazaný starý Fernando Alonso prvním, který přijde na to, jak dostat z nového auta co největší výkon? Myslím, že odpověď bude ano. Podle mého bude velmi rychlý v uvědomění si toho, na čem záleží a nezáleží, v pochopení toho, jak pracovat s inženýry na co nejlepším nastavení auta, v chápání odlišností 18palcových pneumatik oproti 13palcovým, prostě všechny tyhle věci,“ doplňuje zkušenostmi protřelý inženýr.

10 věcí, které mají nová pravidla pro rok 2021 změnit

Sám Alonso už Renaultu vzkázal, ať neřeší příští rok, ale soustředí se na revoluční ročník 2022. „Pobavilo mě, když jsem viděl, že už promlouvá do řízení týmu,“ přiznává Pat Symonds. Ten věří, že Alonso uspěje nejen díky tomu, co předvedl v F1, ale i vlivem zkušeností z vytrvalostních závodů, kterých se zúčastnil v posledních letech. „Hodně jsem s ním mluvil o jezdění ve voze Le Mans, protože jak víte, pracuji na pravidlech pro rok 2022, která mají zlepšit možnost předjíždění a tak dále.

Bylo fascinující mít možnost nahlédnout do toho, jak řídí vůz LMP1. Zejména v procesu rekuperace energie se v tom autě naučil věci, které ostatní jezdci neobjevili, a to už nějakou dobu jezdí. Fernando přišel a řekl: ‚Když udělám tohle, tady pustím plyn a tady zabrzdím, získám víc energie, kterou lze využít.‘ Je v tom velmi dobrý. Myslím si, že je velmi přizpůsobivý a z vozu specifikace 2022 dostane to nejlepší. Auto mu bude sedět, protože to bude pro všechny tak trochu nový začátek.“

Symonds v barvách Renault během mistrovské sezony 2006.