Přísné dodržování limitů tratě a tresty – hlavní téma zasedání Strategické skupiny

Limity tratě a tresty. To byla klíčová diskutovaná témata na středečním zasedání Strategické skupiny v Ženevě, poprvé i za účasti nového šéda F1 Chase Careyho. Vedle Bernieho Ecclestona, Jeana Todta a šéfů týmů působil jako pozorovatel. Na zasedání skupiny se řešili vesměs rutinní záležitosti a problémy, které na povrch vyplavaly při posledním setkání Skupiny, jež proběhlo v červenci. Bernie…

Štítky: Bernie Ecclestone Chase Carey Strategická skupina Zveřejněno 17. 11 2016 — Josef Nekvinda

Limity tratě a tresty. To byla klíčová diskutovaná témata na středečním zasedání Strategické skupiny v Ženevě, poprvé i za účasti nového šéda F1 Chase Careyho. Vedle Bernieho Ecclestona, Jeana Todta a šéfů týmů působil jako pozorovatel.

Na zasedání skupiny se řešili vesměs rutinní záležitosti a problémy, které na povrch vyplavaly při posledním setkání Skupiny, jež proběhlo v červenci. Bernie Ecclestone naléhal na přepsání pravidel ve světle některých nedávných událostí a následných penalizací. Nahněvalo jej, že se v Mexiku třikrát měnilo složení na stupních vítězů. Důraz byl kladen především na větší soudržnost sankcí ve smyslu jednotných rozhodnutí pro všechny.

banner_vstupenky

Vesměs všichni se shodli na tom, že by postihy měly být zaměřeny především na situace, které vystavují dalšího pilota potenciálnímu nebezpečí. Pochopitelně při zachování možnosti bojovat. Diskutovaným bodem byla také další situace z Mexika – zkrácení úseku trati a následné získání výhody.

Vzpomínaným tématem byl též návrh na zvýšení hluku současných pohonných jednotek. Původní plány přitom zhatila nákladovost řešení. V roce 2018 má být zaveden Halo systém, nicméně před jeho zavedením chce Strategická shromáždit více zpětné vazby od pilotů.

O úpravu pravidel v oblasti testování v aerodynamických tunelech se snažila Force India a Manor. Prvně jmenovaná stáj navrhovala snížit počet testovacích hodin v tunelech a raději přejít k CFD, zatímco Manor vyrukoval s ideou zvýšení počtu hodin v aerodynamickém tunelu o 10 %. To ale jen pro týmy, které by byly ochotné využívat 50% modely namísto většinou podporovaných 60% modelů. Velké stáje ani jeden z těchto návrhů nepodpořily.

Čtěte dále: Hrozné, náchylné k aquaplaningu, se špatnou přilnavostí. Tak piloti hodnotí pneumatiky do mokra

Chase Carey přítomen na GP USA 2016

Chase Carey přítomen na GP USA 2016

 

Diskuse k článku

Napsat komentář