Při osudové nehodě De Villotaová neviděla plošinu kamiónu a nedokázala zastavit

Ve zprávě britského Úřadu pro bezpečnost práce (HSE) jsou důležité detaily o tragické nehodě Maríi de Villotaové.

2 Štítky: Manor Marussia María de Villotaová Zveřejněno 29. 06 2015 — Jan Pastorek

Ve zprávě britského Úřadu pro bezpečnost práce (HSE) jsou důležité detaily o tragické nehodě Maríi de Villotaové.

De Villotaová měla nehodu 3. července 2012 při testování s týmem Marussia na cambridgeshireském letišti. Vážně si při ní poranila hlavu, když zezadu narazila do nákladní plošiny kamiónu. Lékaři ji sice dokázali zachránit, ale jen dočasně, o rok později následkům zranění podlehla.

Zpráva Úřadu pro bezpečnost práce uvádí, že k nehodě došlo poté, co De Villotaová uskutečnila dvě testovací jízdy a vracela se do provizorní garáže týmu. V tu chvíli nastaly dva problémy.

Prvním bylo, že se jí nedařilo zastavit auto. Zasáhl totiž systém proti zhasnutí motoru, který se snažil udržet otáčky nad 4100 za minutu. Jezdkyně se snažila pomocí spojky vyřadit, ale nepodařilo se jí to. Nešlo jí ani přeřadit z dvojky na jedničku. Nevěděla, jak přesně má postupovat při zastavení, jejím snahám tedy bránila elektronika vozu.

Ten den řekla inženýrům, že nelze pracovat se spojkou, pokud jsou kola vytočena na maximum. Podle zprávy nebyla obeznámena s procedurami pro zastavení vozu, Marussia spoléhala na její zkušenosti z předchozího testování F1 s Lotusem a závodní zkušenosti z jiných sérií.

Druhým zásadním problémem byla skutečnost, že nákladní plošina kamiónu byla nejen sklopená dolů, ale také že se nacházela na úrovni očí De Villotaové, když seděla v monopostu. To znamenalo náraz hlavou do plošiny, navíc jezdkyně plošinu ani neviděla, jak sama potvrdila, a myslela si, že se kamiónu vyhne.

Úřad pro bezpečnost práce se nakonec rozhodl nikoho neobvinit a případ uzavřel.

Diskuse k článku

Napsat komentář