Při brutální havárii ochrnul, po třech letech bude Robert Wickens zase závodit

Více než tři roky po obrovské nehodě v IndyCar se Robert Wickens, který v roce 2011 testoval vůz formule 1, vrátí do závodění s Bryan Herta Autosport a Hyundaiem v Michelin Pilot Challenge IMSA.

Štítky: IndyCar Robert Wickens Zveřejněno 15. 01 2022 — Jiří Košta

Wickens se rehabilituje od své brutální nehody v závodě IndyCar v Poconu v srpnu 2018, při které utrpěl zlomeninu hrudní páteře, poranění míchy, zlomeninu krku, zlomeniny holenní a lýtkové kosti na obou nohách, zlomeniny obou rukou a zlomeninu pravého předloktí , zlomeninu lokte, otřes mozku, čtyři zlomeniny žeber a plicní kontuze.

Téměř o 1000 dní později, v květnu loňského roku v Mid-Ohio, Wickens vyzkoušel jeden z Hyundaiů Veloster týmu Bryan Herta Autosport, který byl vybaven ručním ovládáním.

Nyní vytvoří celokanadskou sestavu s esem cestovních vozů Markem Wilkinsem v závodním voze BHA #33 Elantra N TCR a debutuje ve čtyřhodinovém vytrvalostním závodu IMSA Michelin Pilot Challenge v Daytoně 28. ledna.

„Strávil jsem spoustu nocí přemýšlením a sněním o tomto okamžiku a s podporou Bryana Herty a Hyundai se to všechno stává skutečností,” řekl Wickens, který ve svých prvních 12 závodech IndyCar získal čtyři umístění na stupních vítězů a pole position.

„Jsem hladovější než před nehodou a chci znovu soutěžit o vítězství!

Opravdu se těším, až se začlením do celého týmu Bryan Herta Autosport a konečně poprvé ochutnám Hyundai Elantra N TCR.”

#33 Elantra N byla vybavena systémem ručního ovládání, který navrhl technický ředitel BHA David Brown a vývojový technik Jonathan Gormley.

Systém se vyznačuje kovovým kroužkem umístěným za volantem, který je spojen s brzdovým pedálem řadou tyčí a je tažen prsty, aby se aktivovala brzda.

Dvě propojené plynové a řadicí páčky, které jsou rovněž připevněny za volantem, umožňují řidiči zrychlovat, řadit a provádět zásahy do řízení.

Wilkins má spínač pro deaktivaci ručního plynu, když převezme řízení od Wickense, a Elantra bude zrychlovat a brzdit pomocí tradičních nožních pedálů, když řídí.

Audi potvrzuje, že všechny ostré modely “R” budou elektrické