Prezident FIA Jean Todt už kritiku jezdců nevydržel

Pilotů s tituly mistra světa se nikdo neptá na to, jak by se měla upravit pravidla tak, aby usnadnila předjíždění. Fňukají, že oni ví všechno nejlépe, ale že vedení formule 1 jde jednou tímhle směrem a podruhé zase jiným. Tak právě pro ně má prezident FIA pádnou odpověď na takový způsob prezentace: Jestli si zrovna vy léta stěžujete na to, jak je těžké s jedním autem dostat se do blízkosti druhého, abyste měli šanci na předjetí, pak si představte, jak těžké je to pro piloty hlouběji ve startovním poli. Něco se musí udělat. Nelze jen čekat.

Štítky: 2019 2021 FIA Pravidla Zveřejněno 17. 05 2018 — GPF1.cz

Během víkendu v Barceloně se nechali Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, oba řadoví mistři světa, slyšet, že to jezdci by měli rozhodovat, jak budou vypadat pravidla a o tom, jak by měly vypadat závodní okruhy. Postěžovali si ale, že se jich nikdo neptá. Současně ale všichni jezdci přiznávají, že největším problémem současnosti je nemožnost blízké jízdy dvou a více formulí za sebou. Což redukuje šance na předjetí. Zrovna ale tento problém se snaží vedení formule 1 vyřešit úpravou technických pravidel v oblasti předních a zadních spojlerů aut. A když slyší ze strany jezdců kritiku snahy F1 a FOM vyřešit jejich problém, je přirozené, že se rozzlobí nikdo menší než samotný prezident FIA Jean Todt.

Jezdci by měli rozhodovat o tom, co je dobré pro předjíždění

“Pořád jen posloucháme jezdce, jak si stěžují na to, že nemohou jet v těsném závěsu za sebou. Čtu si záznamy tiskových konferencí a oni si jen stěžují,” řekl Jean Todt, současný prezident FIA. “A to jsou ti, kteří závodí na čele. Dokážete si představit, jaké je to pro ty, kteří závodí na konci pořadí?

Můj názor je ten, že pokud máme pocit, že je něco špatně, měli bychom se pokusit najít řešení. Všichni říkáme, jak chceme náš sport zlepšit. Chceme lepší podívanou. Tak se o něco pokusme. Někteří říkají: počkejme do roku 2021 (kdy končí časové období současných dohod). Takže nás čekají sezony 2018, 2019 a 2020, o kterých všichni říkají, jak ubližují sportu. My jsme oslovili uznávané inženýry, aby diagnostikovali problém. A ti nám řekli, že leda je auto o 1,5 sekundy rychlejší, nedokáže předjet formuli před sebou.

Tak se těch inženýrů zeptáme: a šlo by udělat něco pro to, aby to bylo jinak? A inženýři řekli, že ano.”

Týmy provedly své analýzy počítačových simulací a předaly je FIA. Ta je zase (anonymně) sdílela se všemi ostatními týmy.

“Na základě těchto dat jsme předložili návrh,” řekl Todt o změnách pro rok 2019. “A určitě dobře víte, jak je těžké se na nějakém návrhu dohodnout. Ale nějakým zázrakem tento návrh prošel hlasováním.”

Jean Todt vysvětlil, že jezdci mohou kdykoli vyjádřit své názory, ale těchto příležitostí zřídkakdy využívají.

Mercedes šel proti Ferrari a nechal schválit nová pravidla

Diskuse k článku

Napsat komentář