Prezident FIA Jean Todt: Mělo by to být méně kontroverzní mezi Red Bullem a Mercedesem

Jean Todt, ředitel FIA, tedy orgánu pořádajícího mistrovství světa F1, není spokojený s množstvím kauz, jaké se v šampionátu za poslední roky objevily.

Štítky: FIA Jean Todt Zveřejněno 25. 06 2021 — Lukáš Štěrovský

Ohebná zadní křídla a údajné podhušťování pneumatik ze strany Red Bullu, okopírované brzdové kanálky Racing Pointu, tajná dohoda s Ferrari ohledně pohonné jednotky… to jsou jen některé z kontroverzních kauz za poslední roky. A právě ty štvou Jeana Todta, bývalého ředitele Ferrari a současného šéfa FIA.

„Více soutěžení znamená více kontroverzí, a takový je náš svět, je to jeho povaha,“ uvědomuje si, nijak jej to ale netěší. „Preferoval bych spíše méně takových situací.“

„Upřímně se kontroverzím snažím vyhnout a dělám vše pro to, abych lidi sjednocoval. Což, jak jsem zmiňoval už vloni, je jedním z mála pozitivních dopadů koronaviru: dokáže nás všechny donutit spojit síly,“ říká.

„V našem sportu je spousta soutěžení a napětí, ale znova opakuji, taková je jeho povaha. Takže došlo na kontroverze kolem zadního křídla, tlaků pneumatik a tak podobně, mohl bych pokračovat. Co opravdu chci, je, abychom měli dobré vedení a vše, co vykonáváme, jsme mohli dělat podle etiky a ve shodě s naším sportem.“

Jak ale týmy ohlídat, aby bojovaly v souladu s regulemi? „Je to obtížné kvůli interpretaci pravidel a definování toho, kde je hranice, co ještě můžete a co už ne. To není moje práce, je ale mým úkolem ujistit se, že na to máme ty nejlepší lidi. V tomto ohledu jsme drasticky posílili náš tým, máme teď celý technický výbor.

Nesnáším totiž být v pozici jediného člověka, který má rozhodnout. To je špatné pro nás, pro něj i všechny ostatní. Proto máme tenhle výbor, který je potřeba, protože stále větší a větší míra soupeření vede k více výkladům pravidel a v tom musíme být velmi, velmi striktní,“ dodává razantně. Jako příklad pak uvádí přísnější kontrolování tlaku v pneumatikách, na němž FIA spolupracovala s Pirelli.

Kauza havárií v Baku: týmy podvádějí s pneumatikami, pravidla jsou výrazně zpřísněna