Pravděpodobná verze soupisky 2017
Na Monze se kolotoč šampionátu formule 1 dočkal významných oznámení Felipeho Massy a Jensona Buttona o ukončení, respektive pozastavení závodní kariéry. O nadcházejícím víkendu singapurské Velké ceny mělo padnout další klíčové rozhodnutí o jezdeckých sestavách pro příští rok. Právě před rokem, tedy v období kolem GP Singapuru, se vyřešila budoucnost Romaina Grosjeana, když překvapivě opustil…
Na Monze se kolotoč šampionátu formule 1 dočkal významných oznámení Felipeho Massy a Jensona Buttona o ukončení, respektive pozastavení závodní kariéry. O nadcházejícím víkendu singapurské Velké ceny mělo padnout další klíčové rozhodnutí o jezdeckých sestavách pro příští rok.
Právě před rokem, tedy v období kolem GP Singapuru, se vyřešila budoucnost Romaina Grosjeana, když překvapivě opustil Lotus a přestoupil do Haasu. Letos by to pro změnu mohl být Sergio Pérez, který oznámí své kroky. To, co šéf Force Indie Bob Fernley považuje již dlouho za jisté, nyní předpokládá i veřejnost – Mexičan, který byl spojován s Williamsem a především s Renaultem, zůstane u svého současného zaměstnavatele.
Klíč k přestupovému kolotoči nyní drží Renault. Ten sám uvedl, že hledá pro příští rok lídra, který by tým vedl vpřed startovním polem. Současná jezdecká sestava francouzského týmu to tak má nahnuté. Ani jeden z pilotů totiž zatím nepředvedl to, co by pro Renault bylo přesvědčivé. Dobrý závod potřebují jako sůl a potřebují ho rychle. Je totiž možné, že si novou sedačku nakonec budou muset hledat oba.
Renault změnil svůj postoj. Rozhodnutí o jezdecké sestavě oznámí, až to uzná za vhodné. Čekat může klidně do posledního dne před testy.
— GPF1 (@GPF1cz) September 10, 2016
„Pokud se podíváte na slavné příběhy z minulosti, úspěch byl vždy postaven kolem pilota,“ řekl jeden z hlavních představitelů Renaultu Frédéric Vasseur. „Schumacher a Ferrari, Vettel a Red Bull, Lewis a Mercedes a v minulosti také Alonso a Renault. Dobrý jezdec neznamená jen lepší výkonnost, musí být také schopný vést tým. Potřebujeme pilota, který je super motivovaný a který bude schopen super motivovat všechny ostatní.“
A kdo by měl být tím novým lídrem? Mluví se o Valtterim Bottasovi. Sedmadvacetiletý Fin má nabídku na přestup k Renaultu, ale také na prodloužení s Williamsem. Očekává se, že stejně jako Pérez i on svůj současný tým neopustí.
Velkým favoritem na sedačku u Renaultu je nicméně Esteban Ocon. Pro angažování mladého Francouze mluví spousta faktorů. První z nich je už jeho samotná národnost, francouzský pilot ve francouzském voze je jistě lákavá varianta. Ocon se také jako rezervní pilot čtyřikrát představil za volantem žlutého vozu. Nynější pilot Manoru sice patří do vývojového programu Mercedesu, to ale pro Renault nebude velká překážka. Ve zbytku sezony ho vedení francouzské značky jistě bude vedle Pascala Wehrleina velmi bedlivě sledovat.
„Esteban se bude měřit s vysoce hodnoceným a rychlým týmovým kolegou, což nám umožní zhodnotit jeho výkonnost v reprezentativním prostředí,“ řekl šéf týmu Cyril Abiteboul. „Doufám, že tato zkušenost bude pro něj i pro nás v blízké budoucnosti velmi výhodná.“
Jistou možností by podle některých mohl být i Felipe Nasr, kterému má prý pomoci dokonce brazilská vláda. I tak se zdá být spojení Nasr-Renault velmi nepravděpodobné.
Co se zdá být pravděpodobnější, je spojení Nasr-Williams. Spojení, které fungovalo již před dvěma lety, kdy Brazilec vykonával roli rezervního pilota týmu. V souvislosti s Williamsem se však více mluví o mladičkém Lanci Strollovi. Podle mnohým už má místo u týmu z Grove dokonce jisté.
Carlos Sainz zůstává v Toro Rosso i pro rok 2017, otázkou tak je jméno jeho budoucího kolegy. Daniil Kvjat zažívá sezonu jak z noční můry. I když šéfové Red Bullu několikrát ujistili, že mají v plánu s Rusem pokračovat, přes špatné Kvjatovy výkony se jejich vyjádřením dá těžko věřit. Ještě k tomu, když na dveře klepe Pierre Gasly, jehož výkony v GP2 mají se zprávami o možném povýšení do formule 1 vzestupnou tendenci.
Pod novým majitelem se situace stabilizovala, rozpočet se doplnil, a tak se u Sauberu se podle jeho šéfky bude rozhodovat podle talentu, nikoli peněz. „V Sauberu jsme nikdy nenajali pilota jen z finančních důvodů, to se o nás ví. Nejdříve se podíváme na závodníka a jeho umění za volantem a až poté na to, co ho obklopuje,“ řekla Monisha Kaltenbornová.
Setrvání Marcuse Ericssona je téměř jistou záležitostí. Felipe Nasr i přes spojení s Williamsem zůstává největším favoritem pro druhou sedačku. „Předvedli se dobře. Sezona to není jednoduchá, se všemi problémy, kterými jsme procházeli. Nicméně zatím odvedli slušnou práci,“ dodala Kaltenbornová s tím, že důležitým úkolem pro oba piloty je ve zbytku sezony získat nějaké body.
Pascal Wehrlein by se určitě rád posunul výše, všechno ale záleží na tom, jak se bude vyvíjet trh s jezdci. Němec bude čekat na rozhodnutí Péreze, možná i na rozhodnutí Mercedesem poháněného Williamsu. Pokud dojde k očekávanému, tak mu nezbude nic jiného než zůstat s Manorem.
U Haasu zůstane Romain Grosjean, židle se houpe pod Estebanem Gutiérrezem. Týmový šéf Günther Steiner nedávno veřejně Mexičana zkritizoval za jeho výkon na Monze. Šanci tak má Charles Leclerc, mladý pilot z jezdecké akademie Ferrari, který se za americký tým zúčastní tří volných tréninků v posledních závodech.
Tabulka níže nabízí ještě další možnosti toho, kam by někteří piloti mohli pro sezonu 2017 zamířit.
Čtěte dále: Foto: Piloti před branami formule 1 – Pierre Gasly
Tým | Motor | Jezdec | Jezdec |
---|---|---|---|
Mercedes | Mercedes | Lewis Hamilton | Valtteri Bottas |
Ferrari | Ferrari | Sebastian Vettel | Charles Leclerc |
Red Bull | Honda | Max Verstappen | Alexander Albon |
Renault | Renault | Esteban Ocon | Daniel Ricciardo |
Haas | Ferrari | Romain Grosjean | Kevin Magnussen |
McLaren | Renault | Carlos Sainz | Lando Norris |
Racing Point | Mercedes | Sergio Pérez | Lance Stroll |
Sauber | Ferrari | Kimi Räikkönen | Antonio Giovinazzi |
AlphaTauri | Honda | Daniil Kvjat | Pierre Gasly |
Williams | Mercedes | Nicholas Latifi | George Russell |
*oficiálně potvrzení jezdci
Diskuse k článku