Překvapivé statistiky toho, kdo byl v televizi nejvíce vidět
Týmy v přední části startovního roštu formule 1 mají osmkrát vyšší pravděpodobnost, že se objeví během zpravodajství Sky Sports o tomto sportu, ve srovnání s týmy ve středu pole a mimo něj, ukazuje nový výzkum Motorsport Broadcasting.
Výzkum se zaměřuje na oblasti nabídky Sky, které jsou předem připraveny. To zahrnuje jejich přípravu na každou kvalifikaci, sprint a závod v roce 2022, včetně rozhovorů v paddocku, analýzy jezdců prostřednictvím Sky Pad a celovečerních segmentů.
Hlavním cílem výzkumu je porozumět tomu, jakou úroveň pokrytí vysílání aktivně poskytuje každému týmu Grand Prix. Mezera v pokrytí mezi těmi na přední a zadní straně by nebyla překvapivá a existuje již desítky let, nicméně úroveň rozdílů z pohledu Spojeného království není v současnosti známa.
Z výzkumu jsou vyloučeny „prostřihy“ před a po komerční přestávce, analýza z paddocku, analýza po závodě a doplňkové programy Sky, včetně The F1 Show a Any Driven Monday vzhledem k jejich nižší sledovanosti.
Zatímco Sky primárně slouží svému publiku doma, anglicky mluvící země, včetně USA, Kanady a Austrálie, využívají jejich nabídku ve Spojeném království.
Během roku 2022 vystupovali dva muži, kteří vystupovali převážně během předsezónního výstupu Sky: pilot Ferrari Charles Leclerc a šéf týmu Red Bull Christian Horner.
Z veškerého obsahu minulé sezony, který Motorsport Broadcasting přisoudil danému jezdci, Leclerc představoval 13,7 % z nich.
Leclercovo bohatství v čele pole Sky bylo v ostrém kontrastu s týmovým kolegou Carlosem Sainzem, který byl součástí pouhých 4,9 % jejich nabídky jezdců, což je největší rozdíl na startovním roštu v roce 2022.
Sky se soustředil na Leclerca po většinu své kampaně v roce 2022 s analýzou jeho kol pole position, než jeho mistrovská výzva skončila, zatímco Sainz měl poměrně problém se tam podívat.
Sky však se Sainzem odvysílal jeden z nejpozoruhodnějších kousků roku, když se podíval do zákulisí jeho přípravy na Velkou cenu Ázerbájdžánu, na které se podílel i trenér Rupert Manwaring.
Z hlediska vysílacího času pilot Mercedesu Lewis Hamilton předčil jezdce Red Bullu Maxe Verstappena o 0,04 procentního bodu, oba dosáhli 11,60 % a 11,56 %. Hamilton porazil týmového kolegu George Russella o 1,6 %, zatímco Verstappen porazil Sergia Péreze přesvědčivěji.
Pilot | Tým | Počet obsahu během roku 2022 | |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 13.7% |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 11.6% |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 11.6% |
4 | George Russell | Mercedes | 10.0% |
5 | Lando Norris | McLaren | 9.4% |
6 | Daniel Ricciardo | McLaren | 6.1% |
7 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 5.2% |
8 | Fernando Alonso | Alpine | 4.9% |
9 | Carlos Sainz | Ferrari | 4.8% |
10 | Sergio Perez | Red Bull | 4.5% |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 4.5% |
12 | Kevin Magnussen | Haas | 3.3% |
13 | Alex Albon | Williams | 2.3% |
14 | Nyck de Vries | Williams | 1.7% |
15 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1.6% |
16 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 1.4% |
17 | Mick Schumacher | Haas | 1.3% |
18 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1.2% |
19 | Lance Stroll | Aston Martin | 0.7% |
20 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 0.4% |
21 | Nicholas Latifi | Williams | 0.0% |
22 | Nico Hulkenberg | Aston Martin | 0.0% |
Stejně jako Sainzovi se i Pérezovi dostalo horšího zacházení ve srovnání s jeho týmovým kolegou, který byl náročný v šampionátu, a Sky se rozhodlo zařadit Péreze v jeho domácím závodě v Mexiku spolu se segmentem mimo závod na začátku sezony v Kanadě po jeho vítězství v Monaku.
Kromě šesti vedoucích jezdců byl Sebastian Vettel z Astonu Martin nejlepší před ostatními před dalším veteránem Fernandem Alonsem, oba jezdci porazili své mladší týmové kolegy.
Rozdíl mezi Vettelem a týmovým kolegou Lancem Strollem byl mnohem výraznější než v duelu na Alpine, rozdíl mezi oběma jezdci byl třetí největší v poli. Sky uvadělo Vettela v 5,2 % obsahu pilota ve srovnání s 0,7 % pro Strolla.
Na druhém konci žebříčku se pilot Williamsu Nicholas Latifi neobjevil v jediném rozhovoru během přípravných akcí Sky v roce 2022.
Překvapivým posunem dolů je také Valtteri Bottas, přičemž oba jezdci Alfy Romeo se objevují jen zřídka. Nebýt havárie Zhou Guanyu při Velké ceně Británie, na kterou Sky navázalo prodlouženým segmentem v dalším kole v Rakousku, je pravděpodobné, že by se Zhou přidal k Bottasovi.
Z veškerého obsahu minulé sezony, který Motorsport Broadcasting připsal danému členovi týmu (kromě jezdců), šéf Red Bullu Horner figuroval v neuvěřitelných 33,7 % z toho, což je téměř dvojnásobek jeho nejbližšího soupeře. Horner se v průběhu roku 2022 objevil ve více sestavách Sky než 19 z 20 jezdců.
Člen týmu | Tým | Počet obsahu během roku 2022 | |
1 | Christian Horner | Red Bull | 33.7% |
2 | Toto Wolff | Mercedes | 18.2% |
3 | Guenther Steiner | Haas | 7.9% |
4 | Mattia Binotto | Ferrari | 7.7% |
5 | Andreas Seidl | McLaren | 6.8% |
6 | Felipe Drugovich | Aston Martin | 4.3% |
7 | Otmar Szafnauer | Alpine | 3.8% |
8 | Hannah Schmitz | Red Bull | 2.9% |
9 | Zak Brown | McLaren | 2.8% |
n/a | Ostatní | Ostatní | 11.7% |
Pro srovnání, Sky odvysílalo 18,2 % a 7,7 % týmového obsahu týkajícího se vedoucího Mercedesu Toto Wolffa a tehdejšího šéfa týmu Ferrari Mattii Binotta. Na třetí místo zařadil Binotta někdo, kdo si získal na popularitě díky Drive to Survive: Šéf Haasu Guenther Steiner.