Vettel měl štěstí na safety car a vyhrál v Austrálii

První závod sezony 2018 vyhrál Sebastian Vettel z Ferrari, když se ze třetího místa po svém prvním stintu vyšvihnul do vedení za režimu virtuálního safety caru.

4 Štítky: GP Austrálie Zveřejněno 25. 03 2018 — Šimon Trantina

Do té doby suverénní lídr Hamilton s druhým Räikkönenem totiž stavěli dřív, tudíž v okamžik aktivování bezpečnostního režimu byl Vettel dostatečně napřed, aby nucené pomalé jízdy všech ostatních využil k přebrání vedení. Pořadí na prvních třech místech zůstalo přes usilovnou Hamiltonovu snahu nezměněno, britův mercedes navíc ke konci závodu výrazně zpomalil a potvrdil tak triumf Ferrari.

Red Bull tahal od začátku závodu za kratší konec, když se v první zatáčce Kevin Magnussem dokázal dostat se svým haasem před čtvrtého Maxe Verstappena. Druhý Red Bull Daniela Ricciarda se potýkal s podobnými problémy, když se mu vůbec nedařilo předjet druhého jezdce amerického týmu. Romaina Grosjeana.

Verstappen navíc ještě v úvodu závodu chyboval a udělal hodiny na výjezdu z první zatáčky, když se zoufale snažil alespoň se přiblížit rychlému Magnussenovi a propadl se na osmé místo. Jezdci Red Bullu byli tedy do výjezdu safety caru v druhé polovině závodu velmi znevýhodněni, neboť Haas byl sice dost rychlý na to, aby bylo nemožné jej předjet, pomalý však na to, aby držel krok s Ferrari, díky čemuž vytvořil Verstappenovi s Ricciardem velkou ztrátu. I přesto se díky výjezdu safety caru Ricciardovi podařilo udržet se na špici a do posledního kola ze čtvrtého místa bojoval s Kimim Räikkönenem o pódiové umístění.

Pro již zmiňovaný tým Haas závod v Albert Parku začal a vyvíjel se snově, skončil však naprosto regulérní sportovní katastrofou. Jako první šel do boxů Kevin Magnussen, který nasadil červenou super-měkkou směs pneumatik. Dovezl ji však jen několik zatáček, pak musel zastavit kvůli špatně upevněnému kolu. K překvapení všech se o kolo později stalo to samé Romainu Grosjeanovi, který ze závodu odstoupil téměř okamžitě po výjezdu z boxové uličky.

Dobrý závod zažil McLaren a hlavně Fernando Alonso, který dokázal využít problémů vozů před ním a udržet si dobrou rychlost, v cíli se tak radoval z velmi slibného pátého místa, týmový kolega Stoffel Vandoorne dojel také na bodech na devátém místě.

Lewis Hamilton se tedy musel spokojit s druhou příčkou, přestože byl zejména v první části závodu podstatně rychlejší než kdokoli jiný, a i na druhém místě za Vettelem nijak nezaostával. To přestalo platit ke konci závodu, když zřejmě šetřil svůj vůz a nechal vítěze závodu odjet. Valtter Bottas byl ze začátku v problémech, po startu z patnáctého místa nedokázal v první zatáčce získat žádné pozice a těžce se pral s výrazně pomalejšími jezdci. Ve finále však dokázal zužitkovat safety caru a dojet na osmém místě.

 

Diskuse k článku

4 komentáře: “Vettel měl štěstí na safety car a vyhrál v Austrálii”

  1. INF_11 napsal:

    Od VSC se ten závod vyvíjel hned lépe 😀 😛
    Arrivabene vytočil ruské hackery, ty poštelovali otáčky utahováku u bratrského Haasu, Vettel zapl „párty VSC mód“ a vykotil se z boxů před Meďourem 🙂
    Ham musel čůčat jak pražák na brněnský orloj 😛

  2. Jakub McL Jakub McL napsal:

    McLaren 12 bodů… 👏 To je víc, než měli loni do závodu v Singapuru, což byl 14. závod sezony! 🏎👍

  3. villonso napsal:

    Myslím si, že se závod rozhodně vyvedl tak, že se na něj Liberty Media jako na první závod pod jejich konceptem nemusí stydět. Nebyl příliš nudný a dokonce rozvířil emoce kvůli vypuštění VSC, které se ukázalo jako klíčové pro výsledek závodu. Tu si myslím, že Vettel dostal tímto ten samý dárek, jako Hamilton ve Španělsku 2017, kdy mu právě VSC umožnilo vyhrát po výhodné zastávce v boxech.
    A ještě jedna věc. Nevím, jestli komentátory zradil livetiming, ale mezi aktivací VSC a Vettelovou zastávkou uběhla ve skutečnosti docela dlouhá doba, během níž stihli pod režimem zastavit Bottas a jedna Force India.
    Závěrem jen vyslovím přání, aby se sezona nezvrhla zase v dominanci Mercedesu, kterou úvodní fáze závodu naznačovaly.

  4. trencherman trencherman napsal:

    Zastávky v boxech v režimu SC by měli být zakázané. To se to vyhrává, když jeden jede do boxů v době, když soupeř sviští po trati plnou rychlostí a když pak jede do boxů on, tak se musí na trati loudat jako šnek.

Napsat komentář