Přejete si novou kvalifikaci? Vydržte, prosím, chvíli na telefonu

Je úchvatné sledovat, jak si někteří nenechají poradit. A současně je zajímavé sledovat, jak obrovsky setrvačným a plochým způsobem funguje svět masmédií. Ve stejné době, kdy svět informuje o novém formátu kvalifikace pro začátek sezony 2016, se web GPF1 snaží krotit vášně a vysvětlit, že se nejedná o nové pravidlo. Ale pouze o návrh nového…

1 Štítky: FIA FOM kvalifikace Pravidla Zveřejněno 2. 03 2016 — Tomáš Richtr

Je úchvatné sledovat, jak si někteří nenechají poradit. A současně je zajímavé sledovat, jak obrovsky setrvačným a plochým způsobem funguje svět masmédií.

Ve stejné době, kdy svět informuje o novém formátu kvalifikace pro začátek sezony 2016, se web GPF1 snaží krotit vášně a vysvětlit, že se nejedná o nové pravidlo. Ale pouze o návrh nového pravidla. A že ještě může dojít ke změnám poté, kdy ‘úředníci’ F1 přijdou na to, jak těžké je toto pravidlo zavést do praxe tak rychle.

No Bernie Ecclestone jako kdyby nás slyšel a prohlásil, že jeho společnost FOM nestíhá připravit software časomíry včas. Do toho se ozvalo Ferrari, které pro návrh hlasovalo v Komisi F1, že se mu návrh najednou nelíbí a že jej “nemůže akceptovat”. Jak říkávaly naše babičky: “To si připadáte jak u blbejch na dvorku.”

V dílně Strategické skupiny vznikl tento nápad na úpravu kvalifikace. Někteří odborníci to komentují velmi trefně tak, že F1 řeší otázky, na které se nikdo neptal. Je to proces postavený na hlavu. Vznikne návrh, o kterém média informují tak, že je to hotová věc. Teprve potom se vede akademická debata nad proveditelností a přínosem nápadu, než se přijde na to, že nápad, který nás ‘napad’, zas tak dobrý nebyl, a upustí se od něj.

Návrat tankování? Vždyť to není ani rok, co jsme vysvětlovali, že takové návrhy jsou jen plácáním do vody. Úplně stejný případ.

V dějišti oficiálních testů F1 v Barceloně zástupci týmů diskutují nově navržený formát kvalifikace s vedením FIA. Ehjle, najednou je tu zase další formát. A i o něm už se debatuje, že bude zaveden již během GP Austrálie 2016.

Upřímně, není důležité, jak ta nová podoba nového formátu vlastně vypadá (je stejná, jen se netýká Q3, která by zůstala jako vloni, jen s osmi vozy místo deseti). Je to zase jenom temperamentní návrh. Těch může být stovka. Možná se mezi dneškem a prvními tréninky v Melbourne objeví další variace na toto téma. A to všechno pár hodin poté, kdy neoficiální tisková agentura Bernieho Ecclestona Christian Sylt prohlašuje, že novým kvalifikačním pravidlům může být kompletně vystavena stopka.

Pokud Ecclestone již dříve prohlásil, že nestíhá připravit software časomíry pro kvalifikaci verze 1.02, proč by to měl nově stihnout pro verzi 1.03?

A tak se netrapme tím, co je nebo není navrženo. Pamatujeme doby, kdy nejvyšší autorita F1, Světová rada motorsportu, schválila praštěný systém medailí. A pak jej zrušila.

Recept? Počkejme si. Tyhle zkušenosti by nám už dávno měly napovědět, že to hlavní, co je potřeba, je ‘klid a nohy v teple’. Světová rada zasedá 4. března. A pak to už může vypadat slibně na nějakou změnu. Ale počkejme si ještě déle. To až pravidla kolem nové kvalifikace – pokud vůbec – budou sepsána přesným zněním Sportovního řádu. Teprve potom se na to dá spolehnout. Dáme vám vědět.

Mimochodem, nová sezona formule 1 začíná už za 14 dní. Spousta času!

Čtete dále: Proč Bernie Ecclestone nemá rád sociální sítě?

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Mexico, #6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

#6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), GP Mexika 2015

Diskuse k článku

Napsat komentář