Přehled využití pohonných jednotek – GP Singapuru
Každý jezdec smí využít nanejvýš čtyři elementy pohonné jednotky na sezonu. Jedná se o spalovací motor, kinetický a hybridní motorgenerátory, turbo, elektronickou řídicí jednotku a úložiště energie (akumulátory). Při překročení první jednotky nad povolený limit je udělen trest poklesu 10 míst na startu, další jednotky jsou za 5 míst. To se opakuje při dosažení dalšího počtu využití (tedy při nasazení páté, šesté jednotky, a tak dále).
Že se ne všem automobilkám podařilo letošní limit splnit, je zřejmé. Níže pro každou velkou cenu uvádíme přehled využití pohonných jednotek pro každého pilota zvlášť. V tomto článku najdete nejen přehled před velkou cenou tak, jak je potvrdí FIA, ale v průběhu velké ceny čísla postupně aktualizujeme. Níže je tabulka uvádějící stav před začátkem Velké ceny Itálie.
Pilot | Tým (motor) | Spalovací motor | Turbo | MGU-H | MGU-K | Úložiště energie | Řídicí jednotka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hamilton | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ricciardo | Red Bull (Renault) | 6 | 6 | 8 | 3 | 4 | 4 |
Verstappen | Red Bull (Renault) | 6 | 5 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Vettel | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Räikkönen | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Pérez | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Ocon | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
Stroll | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Alonso | McLaren (Honda) | 9 | 11 | 11 | 8 | 7 | 6 |
Vandoorne | McLaren (Honda) | 10 | 12 | 12 | 9 | 7 | 7 |
Hartley | Toro Rosso (Renault) | 7 | 6 | 9 | 3 | 5 | 5 |
Gasly | Toro Rosso (Renault) | 5 | 7 | 9 | 3 | 4 | 5 |
Grosjean | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Magnussen | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hülkenberg | Renault | 5 | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 |
Sainz | Renault | 5 | 6 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Ericsson | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wehrlein | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Diskuse k článku