Přehled využití pohonných jednotek – GP Singapuru
Každý jezdec smí využít nanejvýš čtyři elementy pohonné jednotky na sezonu. Jedná se o spalovací motor, kinetický a hybridní motorgenerátory, turbo, elektronickou řídicí jednotku a úložiště energie (akumulátory). Při překročení první jednotky nad povolený limit je udělen trest poklesu 10 míst na startu, další jednotky jsou za 5 míst. To se opakuje při dosažení dalšího počtu využití (tedy při nasazení páté, šesté jednotky, a tak dále).
Že se ne všem automobilkám podařilo letošní limit splnit, je zřejmé. Níže pro každou velkou cenu uvádíme přehled využití pohonných jednotek pro každého pilota zvlášť. V tomto článku najdete nejen přehled před velkou cenou tak, jak je potvrdí FIA, ale v průběhu velké ceny čísla postupně aktualizujeme. Níže je tabulka uvádějící stav před začátkem Velké ceny Itálie.
Pilot | Tým (motor) | Spalovací motor | Turbo | MGU-H | MGU-K | Úložiště energie | Řídicí jednotka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hamilton | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ricciardo | Red Bull (Renault) | 6 | 6 | 8 | 3 | 4 | 4 |
Verstappen | Red Bull (Renault) | 6 | 5 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Vettel | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Räikkönen | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Pérez | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Ocon | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
Stroll | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Alonso | McLaren (Honda) | 9 | 11 | 11 | 8 | 7 | 6 |
Vandoorne | McLaren (Honda) | 10 | 12 | 12 | 9 | 7 | 7 |
Hartley | Toro Rosso (Renault) | 7 | 6 | 9 | 3 | 5 | 5 |
Gasly | Toro Rosso (Renault) | 5 | 7 | 9 | 3 | 4 | 5 |
Grosjean | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Magnussen | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hülkenberg | Renault | 5 | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 |
Sainz | Renault | 5 | 6 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Ericsson | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wehrlein | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Mercedes je na tom lépe. Čtvrtých komponent dosáhlo Ferrari podstatně dříve. Je to pro týmy naopak velký bolehlav.
Wow. Takže to vypadá, že přestože si mnozí na začátku sezony mysleli, že se Ferrari penalizaci za nasazení extra motorů nemůže vyhnout, teď je na tom nejlépe ze všech top týmů, co se využití komponentů motoru týče. Já jsem si myslel, že Ferrari ta turba jen takzvaně „zajíždělo.“