Představení jezdců před fanoušky základem Alonsova skvělého startu

Fernando Alonso prozradil, že při jeho startu do nedělní Grand Prix Miami sehrála důležitou roli jedna z nejpomalejších jízd během přehlídky jezdců.

Štítky: Alpine Fernando Alonso Zveřejněno 9. 05 2022 — Jiří Košta

Poté, co v sobotu těsně vypadl ve třetí části kvalifikace, se Alonso umístil na 11. místě na startovním roštu v Miami.

Alonso získal místo ještě předtím, než se závod vůbec rozjel poté, co problém s palivem donutil Lance Strolla odstartovat z boxové uličky.

To však nezabránilo dvojnásobnému mistru světa v tom, aby posbíral ještě další místa a prohnal se kolem Yukiho Tsunody, Landa Norrise a Lewise Hamiltona. Rázem tak byl sedmý.

Posun nastal poté, co se Alonso rozhodl jet v první zatáčce na vnější linii a využít vozy, které byly uvnitř zaseknuté. Něco takového postihlo právě Hamiltona

Po závodě se ale ukázalo, že Španělův plán vyjet na vnější stopu byl formulován dlouho předtím, než na mezinárodním autodromu v Miami zhasla světla.

Alonso prozradil, že to bylo během přehlídky jezdců, kdy si všiml, jak čistě vypadá vnější stopa v zatáčce 1, což ho přimělo k tomu, aby na ní vsadil a měl na startu dostatečnou přilnavost.

„Měl jsem dobrý start, ale pak jsem se rozhodl jet v první zatáčce venku. Viděl jsem to na přehlídce jezdců. Byla to dnes nejpomalejší přehlídka jezdců vůbec,” říká závodník Alpinu.

„A díky tomu jsme zastavili na vnější straně první zatáčky, takže jsem se díval na vnější stranu první zatáčky asi 20 sekund a cítil jsem, že je velmi přilnavá a nejsou tam žádné žmolky gumy, žádné kameny, nic. A bylo to velmi čisté.

Tak jsem si řekl, že pojedu vně v první zatáčce. Všichni brzdili velmi opatrně uvnitř a udělal jsem tam pár míst.”

Alonso nakonec nedokázal udržet Hamiltona v úvodním stintu a pomalá zastávka v boxech pak způsobila, že se propadl za Pierra Gaslyho.

Optimistický manévr v 1. zatáčce vyústil v kontakt, za který Alonso dostal pětisekundovou penalizaci, než ho druhá pětisekundová penalizace za opuštění trati a získání výhody nakonec vyřadila z bodů na 11. místo v konečné klasifikaci.

Lotus Eletre je nejnovějším vyzyvatelem Porsche Taycan