Předjíždět ve formuli 1 nebude nikdy snadné

Šéf týmu Haas Günther Steiner byl jedním z těch, kteří reagovali na dotazy novinářů na téma obtížnosti předjíždění. Steiner uvedl, že ve formuli 1 to bude vždycky problém.

Štítky: Günther Steiner Technika Zveřejněno 13. 05 2023 — GPF1.cz

Günther Steiner řekl: “Je zřejmé, že s formulovými vozy a velkými křídly to bude vždycky obtížné. Předjíždění bude vždy problém. Někdy je to lepší. Myslím, že loni to bylo lepší než letos, i když jsme si zkrácením DRS zóny v Baku nepomohli.

Ale předjíždění vždycky bude obtížné. Nikdy nebudete mít formuli 1, kde se předjíždí s časovým rozdílem na kolo o dvou desetinách sekundy. Vždycky je potřeba víc. Je to prostě jedna z těch věcí.”

Statistiky Velké ceny Miami naopak ukázaly zlepšení, protože letos došlo k 60 předjížděním oproti 45 v loňské sezoně, a to i přesto, že obě zóny DRS byly zkráceny vždy o 75 metrů. Jedna z největších oblastí, která již dlouho vzbuzuje obavy, se týká pneumatik a úrovně řízení, kterou během grand prix vyžadují všichni jezdci, kteří nemohou kolo za kolem jet na plno.

Podcast KOLO na KOLO absolvuje tour po České republice. Bliží informace a vstupenky zde. Nejbližší další zastávka je 1. června v Liberci.

“Musíme se na to podívat v souvislosti s pneumatikami,” dodal Steiner. “Vždycky si stěžujeme, když máme pokles výkonu. Vždycky si stěžujeme, když jej nemáme. Musíme se rozhodnout, co chceme, protože Pirelli dodávalo na obě strany a pak jsme viděli, že teď už je to moc.”

Steiner se však také domnívá, že je snadné skočit na špek jen proto, že F1 má za sebou jeden obzvlášť špatný závod, který dokonce i šéf Mercedesu Toto Wolff odsoudil jako “nudný”.

“Neměli bychom dělat ukvapené závěry,” trvá na svém Steiner. “Letos jsme měli dobré závody s předjížděním. Měli bychom se na ně tedy podívat a pokusit se je zopakovat, a ne jen příliš kysele vzpomínat na to, co se stalo (v Ázerbájdžánu). Samozřejmě jsme měli velká očekávání, že budou červené vlajky, safety car, a nic takového se nestalo.

Ale jsem si celkem jistý, že pokud bude potřeba něco udělat, uděláme to, aby to bylo zase jednodušší, ale nikdy nebude snadné předjíždět.”