Před zákazem vývoje chce Ferrari pro příští rok výrazně upravený motor
Nová pravidla pro sezonu 2022 s sebou přináší i nové příležitosti. Jedné z nich se chce chopit Ferrari, které by rádo radikálně přebudovalo svůj v současné chvíli nepříliš kvalitní motor.
Zatímco v roce 2019 měla stáj z Maranella zřejmě nejvýkonnější pohonnou jednotku, v sezoně uplynulé tomu už tak nebylo. Důvod? Ta původní verze totiž byla na hraně pravidel, nebo dokonce i za ní, a její koncept tak nemohl pokračovat dále.
Pandemií poznamenaný ročník byl nakonec v podání Ferrari tím nejhorším po čtyřiceti letech, když získalo pouze tři pódiová umístění a skončilo až na šesté příčce v Poháru konstruktérů.
Po nevýrazném představení v roce 1980 se totiž rudé vozy vždy vešly mezi nejlepší pětici. Varováním ovšem může být to, že na mistrovský titul mezi jezdci od té doby čekaly dvacet let, tedy až do úspěchu Michaela Schumachera.
Šéf Mercedesu lituje Ferrari, a obvinil některé jeho členy ze špatných rozhodnutí
Důvodem loňského nezdaru byla zejména nedostatečná koňská síla auta. Pro rok 2021 se tedy samozřejmě chystají masivní úpravy pohonné jednotky, aby se takové fiasko už neopakovalo.
Nicméně na revoluční sezonu už by mohla být přichystána revoluční pohonná jednotka. Pokud se Ferrari touto cestou vydá, jedná se o velký risk. Ale jestliže se vyplatí, pak to může hodně věcí v královně motorsportu změnit.
“KECY” – Mercedes opovrhuje vysvětleními šéfa Ferrari Mattia Binotty
Jednou z těchto inovací, na kterých pracuje zejména Wolf Zimmermann, má být oddělení turba od kompresoru. To není úplná novinka, jelikož před několika lety se k tomuto řešení odhodlala Honda.
V Itálii se ovšem zvažuje ještě bláznivější věc. Kompresor by rádi zabudovali do sání s tím, že nového konceptu se dočká rovněž mezichladič.
A co si od toho v Maranellu slibují? Nejenže by jim to mělo přidat samotný výkon, ale rovněž by se mohla otevřít nová řešení ohledně aerodynamiky. Zároveň by to byl posun i z hlediska hmotnosti vozu.
Tak či tak, pokud se Ferrari opravdu touto cestou vydá, jedná se o velkou výzvu. Pochopitelně nejde jen o samotné zrychlení jejich monopostu. Velmi nežádoucím účinkem by bylo, aby byla snížena spolehlivost, což u takovýchto změn reálně hrozí.