Před devíti lety byl Alonso okraden o titul, Vettel se jen smál
Po jednoznačném boji o titul v sezóně 2009 byl následující rok o to šťavnatější. O mistrovskou korunu se před posledním závodem sezóny prali čtyři jezdci. Fernando Alonso vypadal jako jasný šampion, ale osud tomu chtěl jinak.
Sezóna 2010 patří podle názoru mnoha fanoušků stále k jedné z nejlepších poslední dekády. Stejně jako předchozí rok, i tentokrát pokračovali u Red Bullu jezdci Sebastian Vettel a Mark Webber. Mclaren k Lewisovi Hamiltonovi vzal úřadujícího mistra světa Jensona Buttona. Přestupové bomby ale byly i jinde. Ferrari se rozhodlo nahradit svého posledního šampiona Kimiho Räikkönena Fernandem Alonsem.
Zaděláno tak bylo na velkou podívanou, jelikož stáj BrawnGP, která dominovala předchozí rok, byla odkoupena značkou Mercedes.
Hned v úvodním závodě sezóny měl jasně vedoucí Sebastian Vettel technické problémy a vítězství tak spadlo do klína Ferrari a Fernanda Alonsa.
V průběhu roku bylo všechno jak na houpačce a postupně si vítězství připsali i oba jezdci McLarenu a Red Bullu. Výsledek byl takový, že do posledního závodu v Abú Dhabi přijížděli dokonce čtyři závodníci s šancí na zisk mistrovského titulu. Alonso vedl celkové pořadí o osm bodů nad Webberem a o patnáct nad Vettelem. Hamilton ztrácel pětadvacet bodů, ale matematickou šanci stále měl, i když si velké naděje nedělal.
Stejně jako během roku, tak i tentokrát byly první tři týmy vyrovnané a proházené. Kvalifikaci na poslední závod sezóny 2010 vyhrál Vettel, což v ten moment příliš Alonsa netrápilo, jelikož skončil třetí před Webberem.
Start závodu proběhl poměrně klidně, Vettel si udržel vedení před Hamiltonem, ale Alonso se o jedno místo propadl. Čtvrtá příčka by i tak španělovi stačila k zisku titulu.
Osud ovšem nechtěl. Během poloviny prvního kola se roztočil Michael Schumacher s mercedesem v jedné ze zatáček a narazil do něj Vitantonio Liuzzi. Na trať musel vyjet safety car a jezdci ze středu pole začali mířit do boxů. Do pit lane zajeli Rosberg, Petrov, Alguersuari, Senna, di Grassi a Klien hned na konci prvního kola.
Během sezóny 2010 působil jako dodavatel pneumatik Bridgestone a většinu závodů stačilo stavět jen jednou v boxech povinně pro výměnu gum. Opotřebení však nebylo příliš velké ani na jedné z rozdílných směsí.
Po zajetí safety caru se na čele nic neměnilo, ale Webber se za Alonsem s pneumatikami trápil, proto se Red Bull rozhodl povolat ho do boxů. Ferrari na to samozřejmě muselo reagovat a Španěl zamířil o pár kol později k výměně také. Italské stáji to vyšlo, jejich pilot se vrátil před Webberem.
Radost ovšem brzo přešla, jelikož se pilot Ferrari zasekl za již odbaveným Petrovem, který nemusel znovu stavět. Kromě toho Alonsa přeskočili i Rosberg a Kubica. Vettel na čele budoval slušný náskok a odjel i druhému a třetímu Hamiltonovi s Buttonem.
Alonso riskoval a nevzdával své naděje na mistrovský titul. Málem jednou Petrova sestřelil, ale už bylo pozdě na změny. Cílem závodu projel první Vettel a Alonso až jako sedmý. Pilot Red Bullu se tak stal poprvé mistrem světa formule 1, aniž by v průběhu roku vedl šampionát, a nastala tak nová vláda.
Vettel po závodě neměl slov, jelikož s titulem raději příliš nepočítal. „Upřímně jsem o ničem nevěděl, dokud jsem neprojel šachovnicovou vlajkou. Posledních deset kol jsem měl o tom přemýšlel, jelikož mi můj inženýr stále dával nějaké informace a chtěl, abych vůz hlavně dovezl.
Říkal jsem si, proč je ten chlápek tak nervózní, že asi musíme být v sakra dobré pozici. Poté jsem projel cílem a slyšel jsem, jak mi říká, ‘vypadá to dobře, ale musíme počkat, než dojedou všechny vozy’. Říkal jsem si, co tím myslí, protože jsem neviděl obrazovky. Poté přišlo týmové rádio, kde na mě křičel, že jsme právě vyhráli mistrovský titul.”
Diskuse k článku