Před 70 lety se jela GP Švýcarska 1950. Dominovala Alfa Romeo

Dnes je to přesně 70. let od závodu formule 1, který hostil švýcarský Bremgarten Circuit. Opět se potvrdila obrovská dominance Alfy Romeo, ale Ferrari se již svému největšímu konkurentovy začalo postupně přibližovat ačkoliv cíl závodu ani jeden vůz neviděl.

Štítky: Alfa Romeo Historie Zveřejněno 4. 06 2020 — Lukáš Podstata

Třetí závod formule 1 sezony 1950 hostil Indianapolis Motor Speedway, ale žádný z předních pilotů a týmů tento závod nebral příliš vážně, a to z důvodu, že neměl v šampionátu takovou v hodnotu. Většina týmů a pilotů se tak přeskupila do švýcarského Bremgartenu, kde se měl konal čtvrtý podnik sezony. V té době první místo celkového pořadí držel shodně s devíti body Giuseppe Farina a Juan Manuel Fangio. Tuto dvojici následoval třetí pilot Alfy Romeo Luigi Fagioli.

Tréninkové a kvalifikační časy museli piloti zajet v průběhu čtvrtka, pátka a soboty. Neděle, jak je zvykem připadla závodu. První den tréninků se na trati neobjevil ani jeden monopost týmů Ferrari, Maserati či Talbot-Lago. Naopak Alfa Romeo dalšího dne k testování využila naplno. Giovanni Guidotti, tehdy rezervní jezdec italského týmu, hned po startu tréninku stanovil nejrychlejší kolo. Následně se v tomtéž monopostu vystřídal ještě Farina a Fagioli. Posledně jmenovaný si však jízdu v monopostu Alfa Romeo 158 příliš neužil, protože ho po několika kolech zradily problémy s motorem. Juan Manuel Fangio tak musel využít druhého vozu, ale i tak byl z celého startovního pole v tréninkových jízdách nejrychlejší.

Fangio po dominantním výkonu v tréninkových jízdách pokračoval ve stejném tempu i v sobotní kvalifikaci. Nechal za sebou své týmové kolegy a získal pro sebe další pole position. První řadu, která tehdy čítala tři jezdce Fangia doplnil Farina a Fagioli. Druhou řadu pro sebe uzmulo Ferrari a jeden Talbot-Lago.

Nedělní počasí v Bremgartenu závodění přálo. Příjemná teplota a nebe bez mraků, ideální závodní podmínky. Trať se však ukázala jako velmi náročná. Byla především notoricky známá kvůli svému nerovnému povrchu, štěrku, a hlavně degradujícímu asfaltu, který způsoboval většině startovního pole problémy.

Start závodu se bravurně povedl Argentinci Juanu Manuelovi Fangiovi. Ten svoji první pozici udržel před kolegy z týmu a vydal se vstříc dalšímu triumfu. Bylo až překvapením, že část závodu dokázalo s dominantní Alfou Romeo držet krok Ferrari. Fangia však potkaly ve 33 kole problémy s motorem a bylo rázem po úspěchu. Ferrari se také nevyhnuly technické problémy a ani jeden vůz vzpínajícího se koně cíl závodu neviděl. Tyto technické problémy přinesly třetí místo Lousi Rosierovi z týmu Talbot-Lago. Vítězem se stal Farina o 0,4 sekundy před Fagiolim. Třetí Rosier však na vítězné duo ztratil celé kolo stejně jako zbytek startovního pole.

Diskuse k článku

Napsat komentář